Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
marţi, 10 aprilie 2018

Acesta este viitorul Ford Focus

Autor:

Ford a dat astăzi primele informații oficiale despre noua generație Ford Focus, „cel mai competent Focus din toate timpurile din punct de vedere tehnic”.

În urma unei colaborări foarte apropiate cu clienții, noul Focus a fost dezvoltat de la zero pentru a oferi cea mai încrezătoare, intuitivă și satisfăcătoare experiență pusă la dispoziție de un model compact de familie din Europa.

Conform oficialilor Ford, Focus introduce o filosofie de design care are în centru oamenii. Aceasta amestecă un stil exterior emoțional cu un nivel aerodinamic de top în segment. În același timp, interiorul oferă mai mult spațiu, dar și materiale și atenție la detalii de înalt nivel.

Cea mai sofisticată gamă de sisteme de asistență a șoferului oferite vreodată clienților Ford  este integrată pentru a pune la dispoziția acestora o experiență intuitivă, relaxantă și rafinată. Tehnologiile avansate disponibile pe noul Focus include tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control sau ACC) - îmbunătățit acum cu pachetul Stop&Go, cu sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere de viteză și cu tehnologia care menține mașina pe centrul benzii de rulare - ajută la abordarea mai relaxată a traficului aglomerat, farurile adaptive cu lumini predictive în viraje și luminile care expun indicatoarele rutiere pre-ajustează tiparele fasciculelor de lumină cu ajutorul unei camere frontale care pre-monitorizează virajele și - pentru prima prima dată în industrie - indicatoarele rutiere, cea de-a doua generație a Sistemului de asistență activă la parcare (Active Park Assist 2) operează acum schimbările de trepte, accelerația și frâna pentru a oferi manevre de parcare complet automatizate prin simpla apăsare a unui buton, primul Head-Up Display (HUD) oferit de Ford în Europa le permite șoferilor să-și concentreze atenția pe șosea sau asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist) este o tehnologie prezentă în premieră în segment. Aceasta îi ajută pe șoferi să ocolească vehiculele oprite sau lente pentru evita coliziunile.

 

Noul Focus rămâne fidel moștenirii celor 20 de ani de istorie a acestui model, oferind un nivel dinamic de vârf în segmentul său, îmbunătățit prin prima apariție în gama Focus a sistemului de amortizare controlată continuu (Continuously Controlled Damping sau CCD) aplicat pe pachetul de suspensii independente față și spate, prin noul sistem selectabil Drive Modes, printr-un submodul al suspensiilor spate izolat care asigură un rafinament superior și printr-o tehnologie patentată Ford la nivelul arcurilor suspensiilor.

Experiența pasagerilor este și ea îmbunătățită prin apariția unor elemente de confort precum modemul integrat FordPass Connect, care asigură o conexiune continuă în călătorii, și prin noua zonă de încărcare wireless a dispozitivelor mobile compatibile.

Opțiunile disponibile la nivel de motorizări includ o versiune optimizată a multipremiatului 1.0 EcoBoost și noul motor pe benzină 1.5 EcoBoost, ambele îmbunătățite prin introducerea primului sistem de dezactivare a cilindrilor aplicat pe motoare cu trei cilindri. Noile motoare diesel 1.5 EcoBlue și 2.0 EcoBlue permit un consum excepțional, în timp ce noua transmisie inteligentă cu opt trepte adaptează schimbarea treptelor la stilul de condus și este manevrată printr-un controller rotativ ergonomic și elegant.

„Noul nostru Ford Focus este vârful de tehnologie și de atracție în segmentul său", spune Joe Bakaj, vicepreședinte al biroului Dezvoltare Produs în cadrul Ford Europa. "Șansa de a construi o mașină complet nouă începând de la o coală albă de hârtie nu vine foarte des în industria auto. Am îmbrățișat-o  și am dezvoltat cea mai bună mașină compactă de familie care poate fi cumpărată în Europa".

Dezvăluită în versiunile de caroserie hatchback cu 5 uși, Wagon și - pe anumite piețe - sedan cu patru uși, cea mai complexă gamă Focus din istorie este propusă în variante de personalitate exclusive care completează o gamă largă de dorințe și de aspirații ale clienților segmentului compact: Focus Trend, Focus Titanium, sportivul Focus ST-Line, varianta premium Focus Vignale și crossover-ul Focus Active.

 

Noua generație Focus este primul model global construit pe noua platformă Ford C2, dezvoltată pentru a îmbunătăți performanțele din testele de siguranță. Modelele Ford construite pe platforma tehnică C2 vor oferi un spațiu interior superior fără ca acest lucru să aibă impact asupra dimensiunilor exterioare și permit o dezvoltare aerodinamică de vârf care conduce la cifre mai bune la capitolul consum. Nivelul superior de calitate și atenția de top la detalii sunt doar o parte dintre rezultatele directe ale unei investiții de 600 de milioane de euro în fabrica Ford din Saarlouis, Germania.

Ford a vândut aproape 7 milioane de unități Focus în Europa(1) și peste 16 milioane la nivel mondial din 1998 încoace, anul lansării primei generații revoluționare a acestui model.

„Focus a fost sufletul Ford în Europa în ultimele două decenii. A condus gama la capitolele design, tehnologie și plăcere a condusului și a concentrat tot ceea ce clienții noștri au apreciat în marca Ford", spune Steven Armstrong, vicepreședinte al grupului și președinte Ford Motor Company Europa, Orientul Mijlociu și Africa. "Cu modelele de familie din segment adunând una din cinci vânzări la nivel european în cursul anului trecut, Focus rămâne la fel de important ca întotdeauna pentru compania noastră și pentru clienții noștri. Acesta este motivul pentru care am investit atât de multă energie în dezvoltarea acestei noi generații, rezultând una dintre cele mai bune mașini pe care le-am produs vreodată".

Clienții noii generații Focus pot să aleagă dintr-o gamă avansată de motoare Ford EcoBoost pe benzină și Ford EcoBlue diesel care dezvoltă putere optimizată și rafinament și respectă cele mai noi standarde de emisii Euro 6 calculate cu ajutorul procedurii World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Motoarele sunt sprijinite standard de Auto Start-Stop, care reduce costurile de rulare, și de transmisii manuale cu șase trepte și schimbări fluide de viteze sau de noua transmisie automată cu opt trepte care asigură un șofat fără efort.

 

Multipremiatul motor 1.0 EcoBoost este oferit în versiuni de 85 CP, 100 CP sau 125 CP, în timp ce noul motor 1.5 EcoBoost este oferit cu 150 CP sau 182 CP.

Consumul de carburant și emisiile CO2 ale ambelor motoare EcoBoost au scăzut cu ajutorul tehnologiei de dezactivare a cilindrilor, aflată la prima aplicare practică din industrie pe motoare cu trei cilindri. Aceasta poate opri unul dintre cilindri atunci când nu e nevoie de capacitate maximă, așa cum se întâmplă când mașina rulează la viteze de croazieră și șoferul solicită foarte puțin motorul. Sistemul poate dezactiva și se reactiva un cilindru în 14 milisecunde, de 20 de ori mai repede față de timpul de care are nevoie un om să clipească, fără a face niciun compromis la nivel de performanțe sau rafinament.

Tehnologiile EcoBoost de bază includ turbocompresia avansată, injecția directă de carburant de înaltă presiune și sistemul Twin-independent Variable Cam Timing și sunt disponibile pe ambele motoare. Emisiile de particule sunt reduse cu ajutorul tehnologiei de filtrare a particulelor pentru motoarele pe benzină, disponibilă standard.

Motorul 1.0 EcoBoost este îmbunătățit și mai mult pentru a coborî la un nivel de emisii CO2 de 107 grame/km(3) (valoare preliminară) pe versiunea Focus cu cinci uși. 

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: SamDistribution.ro
Genacol si Super Slim de la Sam-Distribution.ro

Autor: SamDistribution.ro
Cat este de buna masca chirurgicala?

Evz.ro
OFICIAL - Guvernul PSD a chemat Hollywood-ul în România! Dragnea: „Nu e...
Doctorul Zilei
Metoda prin care este DISTRUSĂ bacteria care duce la gastrită, arsuri și ale...
AnimalZoo
SURPRIZĂ DE PROPORȚII! Uite care sunt noile VEDETE ale Delfinarului de pe...
Evz Monden
Incredibil cât de bine seamănă! Puţină lume ştie cum arată MAMA lui Fuego:...
Infoactual
Efectele abuzurilor din copilărie sunt la fel de puternice şi în perioada...
Ziare.com
Povestea bratarii dacice nr 13: Cum a fost recuperata si ce se intampla cu...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.