Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
vineri, 23 iunie 2017

Antreprenorul care pune acoperișuri de peste 500 mii euro pe an

Autor:

CONSTRUIRE. Capacitatea de a ţine ochii şi urechile deschise la ceea ce se întâmplă în jur, dar şi puterea de a învăţa din tot ceea funcţionează bine sau rău au stat la baza unui business cu afaceri peste jumătate de milion de euro în 2016.

Tot mai mulți români aleg să pornească businessuri pe cont prorpiu, iar una dintre cele mai dificile sarcini cu care se confruntă ține de lipsa experienței manageriale, însă pasiunea pe care o alocă propriilor proiecte, de cele mai multe ori, iese triumfătoare. Este și povestea lui Florin Pană, care a fondat Cover Group Construct din dorința de a fi propriul său șef. Era deja pasionat de domeniul construcțiilor, astfel încât decizia de a pune temeliile unei companii în acestă zonă a venit destul de firesc. Investiția inițială a fost de 10.000 de euro, bani economisiți, care au fost investiți în utilaje și în primii oameni din echipa de montaj.  Ideea de a aborda nişa soluţiilor de acoperire a venit cumva dintr-o conjunctură – încă din perioada studenţiei, cele mai multe contacte şi potenţiale proiecte  spune că îi veneau din această zonă. Prin urmare, fiind deja interesat peste măsură de construcţii, a realizat rapid că acoperişurile sunt o parte extrem de importantă a oricărui proiect de construcţie şi a mers în această direcţie. Dacă a pornit la drum cu o echipă mica, formată din doi oameni, acum, businessul său, Cover Group Consult numără peste 20 de angajați.

Profil de antreprenor

Traseul său professional? Ar zice că a fost unul destul de simplu şi stabil –imediat după absolvirea facultăţii, a demarat afacerea. Timpul, experienţele prin care a trecut şi un mod personal de a învăța zi de zi din experienţe, combinate poate cu puţină încăpăţânare de a nu renunţa, spune că l-au ajutat să dezvolt compania, aşa cum este ea azi.

Din experienţa sa, Florin Pană crede că un lider ar trebui să fie atent în primul rând la modul lui de a fi – cum interacţionează cu oamenii, cum profită de ocaziile ivite, cum reacţionează în momentele mai dificile. În al doilea rând, spune că este important pentru un lider să comunice şi să îşi coordoneze eficient echipa.  „Oamenii sunt nucleul acestui business şi sunt de părere că ei sunt motorul oricărei afaceri – este important să îi asculţi şi să comunici cu ei, să le poţi transmite ce aşteptări ai din partea lor”, punctează antreprenorul.  În ceea ce priveşte ocolirea unor obstacole pentru a reuşi în business, crede că sunt situaţii pe care nu ai cum să le ocoleşti, dar care, cumva, te învaţă cum să te descurci în viitor . El consideră că cel mai bine ar fi să poţi evita repetarea aceleiaşi greşeli.

 

Cel mai mare risc pe care și l-a asumat în ceea ce priveşte cariera aleasă? Atunci când a înființat businessul și a decis să cumpere șase maşini în leasing, pentru companie, iar la scurt timp după, a venit perioada de criză financiară. „A fost un risc ce ne-a cauzat cele mai multe probleme, dar nu am renunţat şi am decis să continuăm, prin schimbarea strategiei – atunci când piaţa se aştepta la proiecte economice, noi am mers contra curentului şi ne-am axat pe proiecte premium, oferind soluţii de înaltă calitate”, adaugă Florin Pană.

De-a lungul timpului, spune că nu a primit sfaturi şi nu și-a setat vreun slogan după care să se ghideze. În schimb, și-a ascultat clienţii și echipa. „Am  încercat de fiecare dată să îi ascult, nu doar să le aud dorinţele și proiectele, iar apoi am încercat să vin cu soluţii eficiente pentru ei. Indirect, aş putea spune că fiecare persoană cu care am interacţionat profesional, m-a ghidat într-un fel sau altul, spre ceea ce am creat azi în afaceri”, mărturisește antreprenorul.

Chiar dacă lipsa experienţei manageriale a fost un punct slab la început, încăpăţânarea şi dorinţa lui Florin Pană de a reuşi au fost cumva mai puternice. Întotdeauna, antreprenorul spune că a căutat să abordeze situaţiile cu optimism, cu o gândire deschisă şi cât mai eficient, având grijă să învăţe ceva din fiecare proiect sau experienţă profesională.

În ceea ce privește viitorul antreprenoriatului în România, Florin Pană crede că, segmentul antreprenoriatului este într-o continuă dezvoltare – apar noi nevoi, noi soluţii şi mai ales, crește curajul de a începe un business pe cont propriu. „Dacă lucrurile vor continua în ritmul de acum, cred că antreprenoriatul românesc se va consolida în viitorul apropiat şi va deveni şi mai important în economia ţării”, mai spune el.

Piața construcțiilor duce lipsă de meseriași

În opinia sa, piaţa construcţiilor din România depinde foarte mult de forța de muncă – o resursă tot mai dificil de găsit în zilele noastre, în acest domeniu. „Al doilea factor important al pieţei este dat de educaţia clientului – educaţia cumpărătorului. Iar clienţii se împart în două categorii – cei care cumpără un preţ şi nu dau importanţă calităţii produsului sau nu caută motivele din spatele preţului oferit şi clienţii care cumpără sau iau decizia de a cumpăra în cunoştiinţă de cauză”, explică omul de business.

 

„Începutul este mai dificil, iar cel mai des întâlnite probleme sunt cu găsirea forţei de muncă, nu cu găsirea proiectelor sau a clienţilor. Prin natura muncii noastre depindem foarte mult de meseriași, iar în ziua de azi, nu doar la noi, ci cred că în general, în domeniile care necesită muncă fizică şi pricepere, este foarte greu să găseşti oamenii potriviţi, să-i poţi integra într-o echipă, pentru a eficientiza procesul de lucru”, explică Florin Pană.

Cele mai  mai mari proiecte de până acum ale companiei sale sunt proiectul comercial Mega Image Băneasa, Piaţa Rustic Berceni şi Sediul SGS România, din Calea Şerban Vodă. Fiecare din aceste proiecte a fost unic în felul său, a necesitat servicii foarte specifice de montaj.

Pe termen scurt, Florin Pană spune că va face investiții semnificative în utilaje noi, conforme cu standardele moderne de performanţă. De asemenea, crede că în acest an va finaliza şi construcţia sediului de companie, în Afumaţi – momentan lucrările întârzie din motive birocratice, ce nu ţin de ei.

Cele mai vândute produse ale Cover Group Construct? Depinde de regiunea de vânzare – clienţii din zona de sud preferă ţiglele metalice şi tabla fălţuită ca soluţii de acoperire, pe când cei din zona centrală, ţin mai mult la aspectul rustic sau tradiţional şi aleg ţiglele ceramice, dar şi tabla fălţuită – aceasta necesită foarte multă pricepere din partea echipei de montaj, fiind vorba de lucrul cu un material pe care îl putem modela în funcţie de cerinţele proiectului.

 

Citeste si:

Bilka, afaceri în creştere cu 44% în primele 9 luni din 2016

Producătorii de acoperişuri au profitat din plin de numărul record de locuinţe finalizate în 2016

Click
Violată în grup la 15 ani, a acceptat să iasă la întâlnire cu unul dintre...
B1.ro
Ai preș în fața ușii? Aruncă-l imediat! Este cea mai mare greșeală a...
Evz.ro
Nu s-a VĂZUT așa ceva de la FACEREA LUMII. Sau de la EUGLENA VERDE. AL...
Evz.ro
POLITICIAN din ROMÂNIA, abuzat de un PREOT. Dezvăluirile sale au ŞOCAT pe...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.