Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
miercuri, 27 iunie 2018

Dacia după 50 de ani. În cifre!

Autor:

În acest an se împlinește o jumătate de secol de existență a mărcii Dacia. Legată ombilical de francezii de la Renault încă din prima zi, compania a ajuns să dețină o cotă de piață în Europa mai mare decât a unor branduri renumite precum Citroen, Seat, Jeep, Alfa Romeo, Nissan, Hyundai sau Volvo. Iată câteva cifre care arată evoluția companiei:

 

1968 – anul în care primul model Dacia 1100 iese de pe linia de asamblare de la Mioveni. Anterior, în 1966, guvernul român semnase un acord de licență cu francezii de la Renault.

1969 – apare prima Dacia 1300

1999 – este semnat contractul de privatizare prin care Renault achiziționează 51% dintre acțiunile Automobile Dacia

2004 – apare primul model din generația nouă, Dacia Logan

3,7% - este cota de piață din luna mai a mărcii Dacia în Europa, după ce, în 2005, brandul deținea doar 0,9% din piață.

44 – de piețe din întreaga lume primesc astăzi modele Dacia

5 – milioane de vehicule Dacia au fost vândute de la reînnoirea gamei din 2004

6 – modele are în gamă marca din România deținută de grupul francez Renault

3% - este contribuția diviziei din România a grupului Renault la Produsul Intern Brut (PIB) al țării

8% - dintre exporturile României aparțin Goupe Renault Romania

37,2% - este cota de piață a mărcilor comercializate de grupul Renault în România

1.500 -  de furnizori are Dacia în întreaga lume

17.719 – persoane lucrează în cadrul Goupe Renault Romania

1- centru de design deține Renault la București

1 – centru tehnic și unul tehnologic ale grupului francez se află în România

54 – de secunde sunt necesare pentru ca un vehicul Dacia să iasă de pe linia de asamblare de la Mioveni

313.883 – de mașini a produs uzina Automobile Dacia în 2017

 

509.655 – de motoare au fost produse în 2017 la Uzina de Motoare Dacia din Mioveni

505.621 – de cutii de viteze au fost asamblate la fabrica din România

570 – de camioane și 15 trenuri transportă producția uzinei de vehicule de la Mioveni în fiecare săptămână

220 – de servere se află în parcul industrial Dacia din Mioveni

2.500 – km de cabluri de rețea asigură interconectarea computerelor din uzină

118 – vehicule ghidate automat (AGV) asigură fluxul de piese în uzina din România. Ele parcurg zilnic circa 31,5 km.

4 – uzine din lume produc modele Dacia (Mioveni, Tanger, Casablanca, Oran) și alte 6 asamblează vehicule derivate din platforma Logan (Global Access) sub marca Renault

10 – milioane de vehicule din gama Global Access (pe platforma Logan) au fost vândute din 2004 până astăzi în întreaga lume

2 – milioane de vehicule pe an este ținta de vânzări stabilită de oficialii Renault pentru gama Global Access în 2022

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: SC Petz Web Consulting SRL
Fashion: cele mai POPULARE modele de INCALTARI CASUAL

Autor: SC Petz Web Consulting SRL
FASHION TIPS: Cum porti cel mai HOT accesoriu al sezonului?       

Evz.ro
O vedetă a fost BĂTUTĂ de către iubit până a intrat în COMĂ. Detaliile...
Doctorul Zilei
Cinci teste medicale, recomandate femeilor, care depistează cancerul înainte...
AnimalZoo
O pisica uriașă a băgat spaima în englezi
Evz Monden
Lovitură ȘOCANTĂ pentru Pelinel. Becali a anunțat ACUM: „Nu va avea loc nicio...
Ziare.com
Cel mai mare dusman al Kremlinului ataca dur "oferta incredibila"...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.