Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
joi, 15 iunie 2017

Final așteptat: CE, în genunchi în fața marelui grup Volkswagen. Europenii nu vor fi despăgubiți după Dieselgate!

Autor:

Comisia Europeană (CE) şi Volkswagen au ajuns la un acord prin care proprietarii din Europa ai vehiculelor diesel produse de companie obţin doar o garanţie parțială, extinsă pe doi ani, dar fără compensaţii financiare. Cu o legislație mai puțin permisivă, clienții americani au obținut răscupărarea vehiculelor și mii de dolari.

După luni de negocieri, CE nu a reuşit să obţină despăgubiri de la Volkswagen pentru clienţii europeni afectaţi de scandalul emisiilor poluante (Dieselgate). În schimb, Executivul comunitar şi grupul german au ajuns la un acord în urma căruia proprietarii de vehicule diesel VW vor primi o garanţie extinsă pe doi ani asupra componentelor reparate pentru ca motoarele diesel EA189 să îndeplinească standardele privind emisiile. Considerată un „câștig” pentru clienții europeni, această „garanție” nu este altceva decât obligația legală a producătorului de a oferi garanție pentru o reparație executată cu piese originale!

Volkswagen, cel mai mare producător auto european şi mondial, este implicat într-un scandal de amploare după ce, în toamna anului trecut, a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, 8,5 milioane sunt în Europa. 

Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri clienţilor europeni, în timp ce majoritatea deţinătorilor de vehicule diesel marca VW din SUA vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 şi 10.000 de dolari, în funcţie de valoarea vehiculelor înaintea scandalului Dieselgate. 

Până acum, scandalul emisiilor a costat VW aproximativ 22,6 miliarde de euro (25,5 miliarde de dolari), în special plata amenzilor şi înţelegerilor din SUA. 

Dovada neputinței

La o întâlnire desfăşurată în martie la Bruxelles, la care au participat reprezentanţii agenţiilor naţionale de protecţie a consumatorilor din cele 28 de state membre ale UE, oficialii olandezi au anunțat că vor pregăti „o acţiune comună în instanţă” împotriva VW, a anunţat un purtător de cuvânt al comisarului european pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, Vera Jourova. 

„Comisarul a încurajat autorităţile să folosească toate mijloacele pe care le au la dispoziţie pentru a-i proteja pe cetăţenii europeni”, a afirmat purtătorul de cuvânt Christian Wigand, recunoscând astfel neputința sau poate, mai grav, dezinteresul, autorităților europene în privința livrării către clienți a unor produse neconforme, poluante și cu reclamă mininoasă. Singurul îndemn al oficialilor de la Bruxellers pare a fi ca fiecare client să își caute dreptatea singur în justiție. 

 

În ultimele luni, Jourova şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor de reglementare din UE şi-au exprimat frustrarea pentru că nu au reuşit să obţină despăgubiri de la Volkswagen pentru cei 8,5 milioane de deţinători de vehicule din Europa. Asta fără a căuta să modifice o legislație care se dovedește deficitară și care nu protejează nici consumatorii europeni și nici calitatea aerului. Jourova a promis recent că va continua să facă presiuni pentru ca Volkswagen să ofere consumatorilor europeni mai mult decât repararea vehiculelor. Dar rezultatul, după cum se vede, a fost ZERO!

Eforturile comisarului european de a convinge Volkswagen să îi despăgubească pe consumatorii europeni sunt împiedicate de prevederile UE care acordă statelor membre puterea de a impune respectarea normelor. Precedentele tentative de a ajunge la un acord cu Volkswagen s-au soldat cu o promisiune pentru un „plan de acţiune” în vederea reparării vehiculelor afectate. Însă, asta este departe de despăgubirile de până la 10.000 de dolari acordate clienţilor din SUA. 

Acest dosar este un subiect dificil din punct de vedere politic, având în vedere că grupul german Vokswagen este cel mai mare producător auto din Europa, cu uzine în multe state UE, iar jumătate dintre autoturismele de pe continent au motoare diesel şi mii de locuri de muncă din regiune au legătură cu această tehnologie care a început să fie urmărită cu o atenţie sporită după scandalul Dieselgate.

Citeste si:

29 de milioane de maşini diesel care circulă în UE emit mai multe gaze poluante decât limita permisă!

Televiziunea digitală: Românii cu venituri reduse primesc set top boxuri de la Guvern

Motoarele DIESEL DISPAR de pe piaţă!

Economica
Furtuna energetica in Romania! Anuntul soc facut astazi
Evz.ro
Tudose şi SECRETELE SOŢIEI SALE. Sunt în joc MILIOANE DE EURO. Detalii explozive
Adevarul
Ce crimă a comis Livia Stanciu. Culisele scandalului de la Curtea...
Evz.ro
BOMBĂ ÎN PSD! Tudose A FOST DENUNŢAT LA DNA. Planul lui Dragnea SE POATE...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.