Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
vineri, 13 octombrie 2017

Gheorghe Dolofan, Trust Motors: „Am adăugat afacerilor mele o companie de leasing financiar”

Autor:

Unul dintre cei mai cunoscuți și experimentați importatori de automobile din România, Gheorghe Dolofan, a declarat în exclusivitate pentru Capital că are intenția de a își extinde afacerile în zona leasingului financiar și că nu există în prezent planuri care să implice compania sa, Trust Motors, în preluarea operațiunilor Opel din România.

Membru al clubului select de oameni de afaceri prezenți în Capital Top 300 – Cei mai bogați români, Gheorghe Dolofan are o lungă istorie în antreprenoriatul autohton. Primele sale afaceri din România au fost în domeniul restaurantelor, însă a încercat să se descurce și în hățișul comerțului cu alcool, preferând apoi să investească în importul de pompe pentru carburant. Din 1995 este importatorul mărciii franceze Peugeot în România prin compania Trust Motors, firmă care are acum în portofoliu și brandurile Citroen și DS, aparținând grupului PSA. De asemenea, deține un pachet majoritar de acțiuni și la compania Eurial Invest – dealer al mărcilor PSA..

Cresc afacerile Trust Motors

Cea mai importantă afacere deținută de Gheorge Dolofan, importatorul Trust Motors, se află într-un moment fast, afacerile și profitul înregistrând creșteri importante. Astfel, dacă în 2015, firma avea o cifră de afaceri de 251,8 milioane de lei și un profit net de 1,4 milioane, anul trecut acești indicatori au urcat la 345,6 milioane, respectiv, 7,1 milioane de lei. „Prima jumătate a anului 2017 a însemnat o continuare a strategiei de consolidare a rețelei, proces ce are ca deadline sfârșitul anului 2018. În primele șase luni ale acestui an, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 6% față de aceeași perioadă a anului 2016, însă creșterile de curs valutar din semestrul întâi al lui 2017 au determinat a reducere cu 16,5% a profitului net”, a declarat pentru Capital, Gheorghe Dolofan. „Pentru 2017, țintim menținerea procentului de creștere a cifrei de afaceri din prima jumătate a anului, poate chiar o majorare cu până la 8%, precum și o majorare a profitului net între 10 și 15%”, a adăugat antreprenorul.

Problemele prezentului

Soliditatea companiilor deținute de Gheorghe Dolofan nu înseamnă că acestea sunt imune la problemele pieței. Printre acestea se numără importurile masive de autovehicule second-hand, distorsionarea competitiei ca urmare a prezenței pe piață a unor operatori economici care își desfășoară activitatea într-o zonă gri din punct de vedere al fiscalității și al autorizațiilor necesare și forța de muncă în scădere atât numeric cât și calitativ. „Ne afectează profund problemele cu forța de muncă. Este imperios necesară adaptarea neîntârziată a învățământului la nevoile reale ale economiei românești”, explică Gheorghe Dolofan.

 

Proiecte de viitor

Pe lângă activitățile din comerțul cu mașini, omul de afaceri român a făcut recent investiții într-o firmă de leasing financiar „atât ca oportunitate de business cât și ca suport pentru susținerea vânzărilor de autovehicule”. Totodată, Gheorghe Dolofan a lămurit și zvonurile privind eventuala preluare a importului mărcii Opel ca urmare a achiziționării firmei germane de către grupul PSA al cărei reprezentant în România este compania sa. „În acest moment nu există niciun plan care să implice compania Trust Motors în preluarea operațiunilor Opel din România”, a declarat antreprenorul.

 

„Activele Trust Motors erau estimate la sfârșitul lui 2016 la aproximativ 50 mil. euro. Capacitatea afacerii de a genera profit este evidențiată de rezultatele financiare anuale, firma neînregistrând niciodată un rezultat net negativ”.

 

„Modificările legislative din domeniul fiscal reprezintă o reorientare majoră, fapt care crează îngrijorări cu privire la capacitatea companiilor și a mediului de afaceri de a se adapta”.

Citește și:
Gheorghe Dolofan, un milionar român de modă veche

Citeste si:

Mașinile care își păstrează cel mai bine valoarea la revânzare

Gheorghe Dolofan, un milionar român de modă veche

Cât câștigă producătorii auto pentru fiecare mașină vândută

Evz.ro
Va fi MAI RĂU decât 9/11. Informația, CONFIRMATĂ din apropierea lui Trump....
Adevarul
Statul umilitor România: O tânără bolnavă de scleroză multiplă a rămas fără...
Economica
Veste tare de la RCS RDS! Anunt important pentru toti clientii Digi
Economica
LEGE NOUĂ pentru TOŢI ANGAJAŢII din România

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.