Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
joi, 11 ianuarie 2018

INACO: Numai 7 companii cu capital majoritar românesc în Top 100 exportatori

Autor:

Antreprenorii români ar trebui să încerce să iasă pe pieţele externe, iar, în ajutorul lor, trebuie făcut un puternic lobby guvernamental şi privat pentru România, se arată într-un comunicat al Iniţiativei pentru Competitivitate (INACO).

 

"În anul Marii Uniri, exportăm cherestea, cereale, vin, miere şi petrol. Astăzi vindem în străinătate maşini, produse electrotehnice şi agroalimentare, textile şi pielărie. Oferta României pentru export s-a schimbat în ultimul secol, dar s-a mai schimbat ceva. În topul primelor 100 de companii exportatoare doar 7 au capital majoritar românesc şi numai 5 companii au capital integral românesc. Aşadar, pe lângă dezechilibrul balanţei comerciale, care după datele INS pe primele 11 luni din 2017 este de 11,35 de miliarde de euro (în creştere cu 2,57 de miliarde de euro faţă de 2016), există şi un dezechilibru flagrant al ponderii afacerilor româneşti în exporturi", potrivit comunicatului. 

Reprezentanţii INACO arată că soluţia nu este blamarea primitivă a multinaţionalelor sau a investitorilor străini, care sunt în fapt o necesitate pentru stadiu actual al dezvoltării României, nici protecţionismul economic retrograd.  

"Credem că a venit timpul unei încercări a antreprenoriatului românesc de a ieşi pe pieţele externe. Se simte în mediul de afaceri această tendinţă, care este pe cale să devină o necesitate în contextul atingerii limitelor financiare ale afacerilor din România. Ar mai fi de luat în considerare şi noile reglementări şi prevederi fiscale care bulversează încă de la început de an companiile de la noi. În acest context, un număr semnificativ de firme româneşti din diferite domenii de activitate doresc să încerce "trecerea peste graniţă" a produselor sau serviciilor lor, pentru a-şi extinde business-ul şi pentru a face acest lucru pe pieţe reglementate stabil de decenii", potrivit sursei citate. 

În acest sens, acţiunile statului român, care ar trebui să fie şi el extrem de interesat de "importul de valută" de pe pieţe externe care i-ar fi atât de folositor, ar trebui orientate spre susţinerea şi valorificarea de oportunităţi pentru extinderea afacerilor româneşti pe pieţele străine şi spre stimularea investiţiilor noastre în străinătate. 

"Ce credem că ar trebui făcut? Foarte simplu. Lobby pentru România, programat inteligent strategic şi tactic pentru perioade mari de timp, pe domenii economice strategice. Lobby guvernamental şi privat, politic şi civic, făcut pentru afacerile româneşti capabile să se internaţionalizeze, care vor trebui să fie sprijinite administrativ şi fiscal, care vor trebui să fie susţinute tehnic şi financiar de toate instituţiile statului român, spre binele tuturor, al interesului naţional", se mai arată în comunicat. 

Etapele Programului de Promovare Economică a României propus de INACO ar trebui să înceapă cu operaţionalizarea celor nouă agenţii regionale de Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului, prin introducerea obligatorie de indicatori de eficienţă pentru activitatea celor peste 230 de posturi prevăzute a fi create în ordonanţa de urgenţă de la mijlocul anului trecut, dar fără încă niciun "rezultat de urgenţă".  

Trebuie identificate pieţele de desfacere care corespund cel mai bine ofertei regionale de produse şi servicii şi stimulării productivităţii companiilor locale. Urmează apoi diversificarea serviciilor oferite exportatorilor şi potenţialilor exportatori, îndeosebi în sprijinul IMM, dinamizarea Parteneriatelor Public-Private locale şi cu principalele entităţi de reprezentare a intereselor comunităţilor de afaceri din ţările gazdă, precum şi creşterea vizibilităţii afacerilor şi rezultatelor inventicii româneşti prin branding pragmatic şi prin restructurarea integrală a reţelei de consilieri economici din ambasadele şi consulatele României, inclusiv introducerea de indicatori de performanţă în activitatea lor de promovare economică a României. 

"Think-tank-ul INACO contribuie cu primul pas, extrem de necesar în acest context, pentru antreprenorii şi companiile care vor să înceapă să îşi internaţionalizeze afacerile. Începem cu lansarea acestui Ghid al Oportunităţilor de Finanţare pentru Internaţionalizarea Companiilor Româneşti, aflat la prima sa ediţie şi care va fi actualizat lunar. Unele linii de finanţare deschise au dead-line-uri chiar în luna februarie, iar aceste oportunităţi merită valorificate", se mai arată în comunicatul INACO. 

AGERPRES

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: Links PR
Afacerile Next Capital au crescut cu 41% la jumătatea anului

Autor: Adserving iAgency.ro
De ce trebuie sa tii cont cand alegi camerele de supraveghere pentru birou

Evz.ro
CIUDĂŢENIE A NATURII în România! Autorităţile au fost INFORMATE DE URGENŢĂ....
Doctorul Zilei
Cinci teste medicale, recomandate femeilor, care depistează cancerul înainte...
AnimalZoo
O pisica uriașă a băgat spaima în englezi
Evz Monden
Nimeni nu se astepta la ASTA! Catalin Botezatu a vorbit despre IMPACAREA cu...
Infoactual
Tornada in Marea Neagra (Video)
Ziare.com
Provocare energetica pentru Romania: Ce ne cere UE sa facem in doi ani, in...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.