Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
miercuri, 22 martie 2017

Industria auto românească atinge 13% din PIB cu afaceri de 22 mld. euro

Autor:

Oficialii Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) au prezentat astăzi un raport care menționează că cifra de afaceri din industria auto românească a depășit 22 miliarde de euro, adică 13% din Produsul Intern Brut al României.

Conform noului președinte al ACAROM, Gabriel Sicoe, din cifra de afaceri totală a industriei auto românești, 22 de miliarde de euro, nu mai puțin de 72% sunt generate de producătorii de componente.

Industria auto din România se află de ani buni pe un trend ascendent. Dacă în 2014 cifra de afaceri a întregii industrii a fost de circa 18 miliarde de euro, în 2015 a depășit pragul de 20 de miliarde, în 2016 atingând 22 de miliarde de euro. Odată cu preluarea companiei Automobile Dacia de grupul francez Renault, producția de autoturisme și componente auto din România a crescut an de an. Datele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) arată că din 2005, primul an întreg în care modelul Dacia Logan a fost comercializat, afacerile companiilor din industria auto au crescut de peste cinci ori, de la 3,8 miliarde de euro până a 22 de miliarde de euro. Este interesant de observat că pargul atins în 2015 era luat în calcul până și de cei mai optimiști analiști ai industriei abia în 2020. Prin urmare, constructorii de mașini și componente au avut creșteri mult mai mari decât cele estimate, iar rezultatele înregistrate de majoritatea companiilor din sector în ultimii ani dovedesc asta pe deplin.

Analiza ACAROM arată și că industria auto generează aproape un sfert din întregul export al României, companiile din această zonă având expedieri totale peste hotare în valoare de 13 miliarde de euro.

Gabriel Sicoe a analizat producţia şi piaţa de autoturisme în contextul evenimentelor marcante ale anului trecut, insistând asupra dezechilibrării pieţei auto interne prin  avalanşa de importuri de autoturisme SH. Au fost reiterate principalele probleme care condiţionează competitivitatea industriei de automobile din ţară în perioada următoare: infrastructura rutieră cu cele două obiective  prioritare, autostrăzile Piteşti- Sibiu şi Craiova -Piteşti, resursa umană de viitor pentru industria auto, cercetarea- dezvoltarea auto, dinamica salariilor şi  atragerea de investiţii purtătoare de tehnologii moderne. Creşterea competitivităţii industriei auto rămâne obiectivul esenţial al ACAROM .

Adunarea generală a ACAROM ca şi Conferinţă organizată cu acest prilej au relevat atât potenţialul  de dezvoltare al industriei auto în ţară, provocările şi dificultăţile existente, cât şi necesitatea ca autorităţile responsabile să asigure un cadru mai favorabil  pentru valorificarea acestui potenţial.

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: SamDistribution.ro
Genacol si Super Slim de la Sam-Distribution.ro

Autor: SamDistribution.ro
Cat este de buna masca chirurgicala?

Evz.ro
OFICIAL - Guvernul PSD a chemat Hollywood-ul în România! Dragnea: „Nu e...
Doctorul Zilei
Metoda prin care este DISTRUSĂ bacteria care duce la gastrită, arsuri și ale...
AnimalZoo
SURPRIZĂ DE PROPORȚII! Uite care sunt noile VEDETE ale Delfinarului de pe...
Evz Monden
Incredibil cât de bine seamănă! Puţină lume ştie cum arată MAMA lui Fuego:...
Infoactual
Efectele abuzurilor din copilărie sunt la fel de puternice şi în perioada...
Ziare.com
Povestea bratarii dacice nr 13: Cum a fost recuperata si ce se intampla cu...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.