Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
vineri, 11 august 2017

ING România, profit brut de 303 mil. lei în S1, cu 45% mai mare

Autor:

ING România anunţă un profit brut de 303 milioane lei în primul semestru al anului, cu 45% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fără venitul excepţional din vânzarea acţiunilor Visa.

Potrivit datelor băncii, creşterea puternică a fost influenţată de portofoliul de clienţi de retail şi corporate, dar şi de costul operaţional şi nivelul de risc controlat. Profitul net este de 255 milioane lei. 

"După prima jumătate a anului 2017 veniturile totale ale ING România au ajuns la 698 milioane lei, cu 27% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, fără veniturile excepţionale obţinute din vânzarea acţiunilor Visa, în principal datorită volumelor mai mari şi a numărului mare de noi clienţi activi. Costurile operaţionale au crescut cu 13%, la 352 milioane lei, comparativ cu S1 2016, fiind influenţate de investiţiile în dezvoltarea activităţii, IT, infrastructură şi noi angajaţi. Costurile de risc au ajuns la 43 milioane lei, cu 45% mai mult faţă de iunie 2016, în primul rând datorită creşterii volumului de credite noi şi datorită evaluării periodice a portofoliului, pentru a asigura nivele de provizionare adecvate. Rata creditelor neperformante continuă să fie mult sub media pieţei, cu 3,8% la finalul lui S1 2017, şi cu 0,8% mai mică faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", se spune în comunicat. 

Potrivit băncii, orientarea strategică a ultimilor ani a dus la o creştere constantă şi sustenabilă a bazei de clienţi, adăugând 117.000 noi clienţi activi comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut (creştere de 12%) şi un număr total de clienţi activi de 1.054.000. 

"Cota de piaţă a atins 8,6% pentru împrumuturi şi 7,9% pentru depozite, o creştere echilibrată şi organică a portofoliului de clienţi, cu 1,5% pentru creditare şi 0,6% pentru depozite, comparativ cu primul semestru din 2016. Portofoliul de credite a crescut cu 23% în ultimul an, atingând pragul de 20 miliarde de lei în acest prim semestru, cu un portofoliu echilibrat între persoane fizice şi companii. Creditarea companiilor mici şi mijlocii a înregistrat o creştere de 31% de la un an la altul. ING România a continuat să promoveze creditele în lei şi a crescut volumul acestora cu 36%, la 14,3 miliarde lei, comparativ cu scăderea de 2% pentru creditele în valută, care a ajuns la 5,7 miliarde lei. Volumul depozitelor a crescut cu 16% din iunie 2016, până la 23 miliarde lei", se arată în comunicat. 

Instituţia financiară precizează că interfaţa ING Home'Bank a fost actualizată pentru a oferi aceeaşi experienţă de pe orice terminal ar fi accesat şi pentru a simplifica operaţiunile bancare. Cei peste 677.000 de clienţi care au folosit aplicaţia în ultimele şase luni au accesat contul de 29 milioane de ori, în 61% dintre cazuri de pe telefonul mobil. În primul semestru din 2017, clienţii au folosit aplicaţia pentru 10,4 milioane de tranzacţii, cifră în creştere cu 26% faţă de S1 2016. Totodată, funcţia din Home'Bank care oferă reduceri clienţilor, ING Bazar, a fost folosită de 29% mai mulţi clienţi. În ultimul an, cele 53.000 de persoane care au accesat reducerile ING Bazar au primit înapoi o sumă totală de 4,6 milioane lei. 

ING menţionează că emite numai carduri contactless, care generează 20% din totalul tranzacţiilor realizate la POS-uri şi 27% din tranzacţiile e-commerce, conform rapoartelor de la finalul lunii iunie. 

"ING adoptă şi offline principiile serviciilor disponibile oriunde şi oricând prin oferta ING Card Complet, lansată în acest an în aprilie, ce a adus o creştere cu 21% a numărului de clienţi care îşi încasează salariul la ING faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016. Clienţii care îşi încasează salariul la ING şi fac minim o plată electronică lunar cu cardul sau prin Home'Bank au zero comisioane la retragerile de la ATM, indiferent de banca de care aparţine ATM-ul, din ţară sau străinătate, precum şi la plăţi sau încasări, zero comisioane de întreţinere sau administrare a cardului şi niciun cost pentru internet banking", se spune în comunicat. 

ING Group a anunţat, pe 2 august, un profit brut de 2 miliarde de euro şi continuă creşterea echilibrată a numărului de clienţi şi diversificarea activităţilor. Creditarea a depăşit 6 miliarde de euro, iar depozitele nete au depăşit şi ele pragul de 5 miliarde de euro. Baza de clienţi din segmentul retail a crescut cu peste 700.000, până la 36,5 milioane raportaţi la finalul primului semestru din 2017.  (Sursa: Agerpres)

Citeste si:

ING România a decis închiderea diviziei prin care erau gestionați banii celor bogați

ING ar putea plăti amenzi semnificative pentru corupţie şi spălare de bani

Băncile îşi măresc profiturile în primul semestru

Evz.ro
ȘOC ÎN SHOWBIZ! A murit o mare vedetă. ÎMPREJURĂRI BIZARE... News alert!
Click
Fostul principe Nicolae, umilit la înmormântarea Regelui Mihai: ”Voi merge pe...
Doctorul Zilei
Oamenii de știință au descoperit PLANTA care combate DEMENȚA și îmbunătățește...
B1.ro
Horoscopul perioadei 16 - 23 decembrie, prezentat de Alina Bădic, alături de...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.