Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
joi, 11 ianuarie 2018

Lufthansa vrea să cumpere Alitalia dar numai după restructurare

Autor:

Compania aeriană germană Lufthansa consideră că este nevoie de o restructurare importantă la operatorul aerian italian Alitalia înainte ca grupul german să facă o ofertă de preluare, se arată într-o scrisoare semnată de directorul general de la Lufthansa, consultată joi de Reuters, care temperează aşteptările referitoare la un acord rapid între cele două firme.

"Chiar dacă recunoaştem măsurile importante care au fost întreprinse până acum sub conducerea comisarilor, suntem convinşi că mai trebuie făcute foarte multe înainte ca Lufthansa să fie în măsură să intre în următoarea fază a procesului", se arată în scrisoarea trimisă de Carsten Spohr, ministrului italian al Industriei, Carlo Calenda. 

Potrivit lui Carsten Spohr, noua companie aeriană italiană restructurată ar urma să fie mai mică atât în ceea ce priveşte personalul cât şi flota de avioane. 

Alitalia, companie care a înregistrat profit doar de câteva ori în cei 70 de ani de existenţă, a fost plasată sub administrare specială anul trecut, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare care viza reducerea efectivelor şi salariilor. 

Alitalia are aproximativ 9.200 de angajaţi în regim full-time şi alţi 1.600 sunt plasaţi într-o schemă temporară susţinută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil înaintea alegerilor din luna martie. 

Autorităţile de la Roma şi-au exprimat speranţa că vor ajunge la un acord de vânzare a Alitalia înainte de alegeri, iar o sursă din apropierea discuţiilor a precizat că administratorii numiţi de Guvern speră ca în următoarele zile să intre în faza discuţiilor exclusive. 

Potrivit presei italiene, în ultimele luni au fost formulate trei oferte pentru preluarea controlului la Alitalia, una venită de la Lufthansa, alta de la compania britanică low-cost easyJet şi una de la fondul american Cerberus. Tot potrivit informaţiilor din media, 
Lufthansa ar fi oferit 250 de milioane de euro pentru a prelua cea mai mare parte din flota şi jumătate din angajaţii companiei italiene. 

Alitalia, odată un simbol al renaşterii economice a Italiei după război, încearcă, în prezent, să concureze pe piaţa sa internă cu companiile aeriene low-cost şi trenurile de mare viteză. Autorităţile de la Roma au respins varianta naţionalizării Alitalia însă soarta companiei este un subiect politic delicat şi orice restructurări dure solicitate de un investitor străin riscă să provoace ample proteste. 

AGERPRES

Citeste si:

Tăriceanu: Am avut o întrevedere cu Dragnea; nu am informaţii de la premier că vrea o restructurare a Guvernului

Cele mai bune companii aeriene: Operatorii europeni nu sunt în Top 10!

GoEuro îți calculează cele mai bune variante de călătorie

Evz.ro
PROFA PERVERSĂ, suspendată. STORCEA PLĂCERI CARNALE nebănuite din bărbaţi CU...
Evz Monden
Pe Cruduţa o vezi mereu la televizor, dar ştiai cum arată MAMA ei?
AnimalZoo
Ei se numără printre cei mai MICI căței din lume! Sunt puțin mai mari decât...
Doctorul Zilei
Boala gravă și perfidă pe care poți să o ai de 20 de ani fără să știi....
Infoactual
Efectele abuzurilor din copilărie sunt la fel de puternice şi în perioada...
dcnews
Ce se întâmplă dacă arunci uleiul folosit la chiuvetă
Kanal D
Accident deosebit de grav! 11 morti si 44 de raniti dupa ce un autocar s-a...
Economica
Breaking news! România este sub stare de urgenţă
Ziare.com
Modificari importante in autorizarea lucrarilor de construire
Autobuild
Masina ta se încălzește greu? Uite un pont ca să nu mai tremuri 20 de minute...
Adevarul
Mituri despre daci: cele mai faimoase legende despre strămoşii noştri
Stirile Tvr.ro
Gazul și petrolul nostru, în atenția Chinei. O corporație chineză intră pe...
Click
A murit din cauza unei eșarfe! Destinul tragic al actriței care a jucat-o pe...
Agrointeligenta
FAMILIA GRIGORIU, puternică și după ce A VÂNDUT IRLANDEZILOR!

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.