Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
marţi, 27 februarie 2018

Mitsubishi e-Evolution Concept, idee despre viitorul SUV-urilor mărcii nipone

Autor:

Prototip tehnic care ilustreaza direcțiile strategice ale unei mărci Mitsubishi Motors reînnoite, conceptul e-Evolution încorporează punctele forte ale unui SUV modern cu propulsia electrică și integrarea compactă a noilor sisteme pentru o experiență de mobilitate conectată.

 

Bazându-se pe filozofia „Robust și Ingenios”, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a creat un design distinctiv și captivant pentru noul concept e-Evolution. SUV-ul complet electric de înaltă performanță încorporează noua strategie de brand a MMC sub noul slogan global „Drive your Ambition”, o strategie care reflectă o mentalitate aventuroasă și progresistă spre un design și un produs inspirațional, bazată pe SUV-uri inovatoare și condusă de fuziunea între electrificare și integrarea sistemelor.

Designul frontal al modelului Mitsubishi e-Evolution Concept este o abordare proaspătă a designului arhetipal Dynamic Shield al MMC. Grila neagră este ascunsă sub sticlă, o aluzie subtilă că această mașină este un vehicul electric de înaltă performanță. Protejate sub sticlă și accentuate de linii albastre pentru subliniere, se află camere și senzori. Aerodinamica a fost îmbunătățită prin admisii mari de aer sub faruri. Acestea ajută și la răcirea eficientă a etrierelor pentru frânele electrice. În vedere laterală, designul accentuează personalitatea SUV-ului, cu un profil cu umeri puternici și o caroserie joasă cu o pantă interioară distinctivă, alături de o linie de caracter orizontală ascuțită și o gardă la sol ridicată. Consolele spate proiectează agilitate. Stilizarea colțurilor este o aluzie la cuplul puternic pe care cele patru roți sunt gata să îl așeze pe asfalt. Înclinarea adâncă a parbrizului și consolele spate scurte creează silueta unică posibilă doar la un EV. Forma hexagonala din partea din spate se inspiră din capacul roții de rezervă a SUV-ul tipic, legendarul Pajero, un model distinctiv pentru off-road și unul din cele mai emblematice capitole ale moștenirii Mitsubishi. Designul stâlpului în C amintește de deriva din spate a unui avion cu reacție. Admisia de aer și difuzorul care merg de la stâlpul în C spre bara din spate se adaugă la aerodinamică.

Absența motorului cu combustie internă de sub capotă a oferit designerilor spațiul pentru a realiza un cockpit radical. Panoul de instrumente pare că plutește în fața șoferului. Panoul de instrumente adoptă stilul orizontal specific Mitsubishi, cu concentrare pe informații deasupra axei și pe funcționare în partea de jos. Un ecran plat mare se întinde pe întreaga lățime a bordului. Acesta afișează condițiile exterioare, informații despre navigație și instruire. Ecranul central este flancat de două alte două mai mici, care arată imagini furnizate de la camerele din față și spate. În situații delicate, șoferul va avea o imagine de la cameră pe rotile din față, permițând un grad înalt de precizie în manevrare, nemaivăzut înainte.

 

Mitsubishi e-Evolution Concept folosește motoare electrice cu cuplu înalt alimentate de o baterie de ultimă generație pentru a furniza performanța lină și puternic responsivă care distinge vehiculele EV de cele clasice. Bateria se află sub podeaua vehiculului, oferind un centru de greutate scăzut pentru stabilitate maximă în timpul condusului. Pentru performanțe bune în timpul mersului, sistemul 4WD folosește un motor pentru antrenarea roților din față, completat de un nou sistem Dual Motor Active Yaw Control (AYC – control activ al derivei) care cuplează două motoare din spate printr-o unitate de vectorizare a cuplului controlat electronic. Toate acestea sunt integrate în sistemul unic MMC de control dinamic al vehiculului Super All-Wheel Control (S-AWC). Performanța de virare și tracțiune este îmbunătățită. Frânele conceptului controlează în mod receptiv și precis forțele de acționare cu ajutorul etrierelor electrice care înlocuiesc etrierul hidraulic convențional. Efectele sistemului pot fi resimțite și evaluate imediat, chiar și la viteze mici, când forțele gravitaționale sunt scăzute. Indiferent dacă se merge în oraș, pe autostradă sau pe drumuri șerpuite, vehiculul complet electric permite întotdeauna o manevrare clară și promptă care oglindește cu fidelitate intenția șoferului.

„Creierul” vehiculului este un sistem de Inteligență Artificială (AI) care amplifică capacitățile șoferului. O serie de senzori permit sistemului AI să detecteze instant modificările în condițiile de pe șosea și din trafic, precum și intenția șoferului. Coordonând în mod unitar intenția șoferului cu performanța vehiculului, sistemul asistă șoferi de toate nivelurile. O funcție specială de instruire permite sistemului AI să transfere cunoștințe către șofer și să amplifice discret îndemânarea în timpul condusului. După formarea unei imagini cu privire la nivelul de pricepere al șoferului, sistemul alcătuiește un program de instruire care oferă sfaturi prin intermediul unui dialog verbal și a unui ecran mare de pe bord. Drept rezultat, șoferii se pot bucura în scurt timp de un vehicul care se comportă în modul dorit de ei, și de o experiență a condusului la un nivel mai ridicat.

Alături de spectaculosul Mitsubishi e-Evolution Concept, compania niponă prezintă la Geneva, în premieră mondială, o nouă generație a Mitsubishi Outlander PHEV.

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: SC ADA ONLINE SRL
Bateria masinii tale s-a epuizat cand te asteptai mai putin? Iata care este cea ...

Autor: SC THE MARKERS CONSULT SRL
Centrul iQWeLT iti ajuta copilul sa invete limba germana

Evz.ro
„Dacă nu DEMISIONEAZĂ, partidul va fi PULVERIZAT!” Ion Cristoiu anunță...
Doctorul Zilei
Semințele cu care puteți înlocui SAREA și au mai multe proteine decât carnea....
AnimalZoo
UIMITOR! 3 Husky și o pisică, cei mai buni PRIETENI! Nimeni nu credea că...
Evz Monden
Crema MEDITERANEANĂ ce-ți va râmâne în minte toată viața după ce ai gustat-o....
Infoactual
Guvernul aloca 5 milioane de lei RA-APPS pentru intretinerea locuintelor de...
Ziare.com
Topul celor mai vandute masini din acest an: Ce locuri ocupa Dacia Sandero si...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.