Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
miercuri, 28 februarie 2018

Motoarele diesel par condamnate. Și Roma anunță interzicerea lor

Autor:

Tot mai multe metropole din Europa își anunță decizia de a interzice sau, măcar, restricționa circulația mașinilor cu motoare diesel. Chiar dacă momentul în care asta se va întâmpla pare departe, efectele anunțurilor au efecte devastatoare asupra vânzărilor.

 

Primarul Romei, Virginia Raggi, a anunţat că automobilele diesel nu vor mai avea acces prin centrul capitalei italiene începând din 2024. Edilul a făcut acest anunţ luni într-un discurs ţinut la Ciudad de Mexico, în faţa femeilor primar reunite în cadrul unei iniţiative denumite „Women4Climate” (femei pentru climă) şi difuzat pe reţelele sociale marţi, la revenirea sa la Roma. 

„Începând din 2024, va fi interzisă circulaţia automobilelor diesel în centrul Romei”, a declarat Virginia Raggi, conform Agerpres, care citează AFP și Reuters. Anunțul edilului Romei vine după ce un tribunal din Leipzig (Germania) a decis că oraşele pot interzice accesul celor mai poluante automobile diesel.  Cum Roma nu are facilităţi industriale importante autovehiculele sunt cele considerate vinovate pentru poluarea aerului capitalei Italiei. Autorităţile locale au încercat până acum să reducă poluarea prin adoptarea unui sistem care permite circulaţia alternativă a autovehiculelor cu numere pare şi impare. 

Potrivit statisticilor furnizate, aproximativ două treimi dintre cele aproximativ 1,8 milioane autoturisme noi vândute anul trecut în Italia au fost echipate cu motoare diesel. Vânzările de automobile diesel sunt în scădere de mai mulţi ani în Europa şi la nivel mondial, ceea ce constrânge constructorii să revină asupra motoarelor cu benzină şi să accelereze electrificarea vehiculelor. 

În urmă cu două zile, cotidianul Financial Times a publicat un articol conform căruia producătorul auto italian Fiat Chrysler (FCA) urmează să anunţe în luna iunie renunţarea la versiunea diesel pentru motorizarea autoturismelor sale în 2022 din cauza scăderii cererii şi costurilor crescute.

Și în România scad vânzările de mașini diesel

Statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) arată că procentul de mașini diesel din  totalul vânzărilor de mașini noi a scăzut în 2017 față de 2016. Astfel, dacă acum doi ani, în România, 49,3% din totalul vânzărilor de autoturisme noi erau diesel, procentul acestora a scăzut în 2017 la 46,1%. Totuși, în parcul auto național există în continuare 3,5 milioane de vehicule cu motoare alimentate cu motorină, 2,5 milioane dintre acestea fiind autoturisme.

Citește și:

Oficial: Orașele germane vor putea interzice accesul mașinilor diesel

Toyota nu mai vinde mașini diesel în Italia și oferă bonusuri celor care renunță la cele vechi

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: SC ADA ONLINE SRL
Mic dejun sanatos de la Getbio.ro, modalitatea perfecta prin care sa iti ...

Autor: SC ADA ONLINE SRL
Jucarii de plaja de la Bitilini.ro, distractie si protectie maxima pentru cei ...

Evz.ro
Rezultate Evaluarea Naţională 2018. SE AJUNGE LA INSTANŢĂ? Reacţia...
Doctorul Zilei
Patru factori care duc la apariția cancerului la stomac
AnimalZoo
Asta da iubire frățească! Milo a devenit câine-ghid pentru Eddie, fratele lui...
Evz Monden
Este prima oară când Sanda Ladoși se destăinuie. A spus ADEVĂRUL despre viața...
Infoactual
Bauturile energizante sa fie interzise persoanelor sub 18 ani - proiect
Ziare.com
Tu stii cati arbori iti asigura ceasca de cafea din fiecare dimineata? Iata...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.