Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
vineri, 08 septembrie 2017

Nou Dieselgate în Franța: Ținta, grupul PSA Peugeot Citroen

Autor:

Cotidianul francez LeMonde a dat publicității un articol în care susține că o investigație având ca țintă emisiile mașinilor grupului PSA Peugeot Citroen a dezvăluit utilizarea unui software pentru „păcălirea” emisiilor poluante, ca și în cazul Volkswagen.

Acuzația adusă producătorului francez a dus deja la o scădere a acțiunilor cu 4,4%, în cida faptului că oficialii companiei neagă utilizarea așa-numitelor „defeat devices” care limtează emisiile de oxizi de azot în timpul testelor, dar permit revenirea lor la normal în timpul utilizării de zi cu zi.

Încă din ferbuarie, PSA a intrat în atenția autorităților franceze devenind al patrulea producător suspectat că a „păcălit” testele de emisii după Volkswagen – care a fost și dovedit, Renault și FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Un oficial al PSA a recunoscut pe atunci că tratarea emisiilor din motoarele diesel a fost redusă în mod deliberat la temperaturi ridicate, pentru a îmbunătăți eficiența vehiculelor și a reduce emisiile de dioxid de carbon (CO2) în cazul conducerii în afara orașului, fapt ce permite emisii de  oxizi de azot NOx mai mari.

Potrivit lui Le Monde, un document intern PSA obținut de anchetatorii francezi (DGCCRF) include o discuție despre necesitatea de a face „dispozitivul (n.n – de păcălire a testelor de emisii)  mai puțin evident și vizibil ". Cu toate acestea, PSA insistă că nu există nimic fraudulos sau ilegal cu privire la calibrarea motoarelor sale. „PSA neagă orice fraudă și reafirmă ferm pertinența deciziilor sale tehnologice”, a anunțat compania astăzi, după apariția articolului din Le Monde.

Articolul publiart de Le Mnde vine cu doar trei zile înainte de debutul expoziției auto de la Frankfurt, eveniment la care grupul PSA a a nunțat că se va prezenta doar cu marca Citroen. Detalii despre acest eveniment major al industriei auto mondiale puteți citi în ediția de luni, 11 septembrie, a revistei Capital.

Citeste si:

Mașinile care își păstrează cel mai bine valoarea la revânzare

O nouă lovitură pentru posesorii de mașini vechi: UE are în plan taxe de drum plătite în funcție de emisiile de CO2

REVOLUȚIE în industria auto: UE schimbă radical modul de omologare pentru mașini

Evz.ro
Cristian Ţopescu. ANUNŢ TRIST DE ULTIMĂ ORĂ. Din păcate...
Evz.ro
CE SE ÎNTÂMPLĂ acum cu Ion Iliescu: „Aştept să-mi vină rândul…” NEWS ALERT!
Click
Așa arată fără strop de machiaj reginele audiențelor!
Doctorul Zilei
Câtă cafea trebuie să bem zilnic, pentru a ține doctorul la distanță? Un nou...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.