Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
marţi, 05 septembrie 2017

Noul Ford produs la Craiova a fost dezvăluit astăzi potențialilor clienți FOTO-VIDEO

Autor:

Ford a dezvăluit astăzi noul SUV subcompact EcoSport, model care va ajunge la clienții din Europa la finalul acestui an. Vehiculul va fi produs la uzina românească de la Craiova.

Noul Ford EcoSport va putea fi comandat cu sistemul de tracțiune integrală Intelligent All Wheel Drive, care îmbunătățește tracțiunea și aderența pe șosea și în afara acesteia. Sistemul poate fi combinat cu avansatul motor diesel EcoBlue de 1,5 litri care dezvoltă până la 125 CP și are un nivel optimizat al emisiilor.

Disponibil de asemenea în premieră într-o versiune sportivă EcoSport ST-Line inspirată de gama de modele Ford Performance, noul EcoSport oferă tehnologii de asistență a șoferului precum conectivitatea SYNC 3, sistemul Cruise Control cu limitator de viteză ajustabil și o cameră de marșarier.

Având un design exterior dinamic și robust, noul model este oferit într-o paletă de 12 nuanțe de culoare și oferă și mai multe opțiuni de personalizare - inclusiv nuanțe contrastante pentru plafon care se extind pe stâlpii parbrizului, pe zona superioară a ramelor portierelor, pe eleronul spate și pe oglinzile laterale. Interiorul complet remodelat este construit în jurul șoferului și oferă o experiență superioară cu ajutorul ecranului tactil de opt inci, al volanului încălzit și al zonelor inteligente de depozitare care includ o podea ajustabilă la nivelul portbagajului.

 

„Ford a vândut 150.000 de exemplare ale SUV-ului subcompact EcoSport în Europa din 2014,  momentul în care acest model a fost introdus pe acest continent, iar vânzările au crescut anul trecut cu 40%", spune Steven Armstrong, vicepreședinte al grupului și președinte al Ford Motor Company Europa, Orientul Mijlociu și Africa. "Noul Ford EcoSport le oferă clienților mai mult stil, un nivel superior al capabilităților și mai multe variante de personalizare, asortând funcționalitatea unui SUV cu aspectul practic al unei mașini de oraș".

 

Versiunea europeană a lui Ford EcoSport va fi produsă la fabrica Ford din Craiova în urma unei investiții de 200 de milioane de euro și va fi pusă în vânzare în cursul acestui an, alăturându-se liniei de SUV-uri Ford Edge și Kuga în Europa. Crossover-ul Fiesta Active, inspirat de asemenea din lumea SUV-urilor, va fi disponibil la rândul său în Europa în cursul anului viitor.

Segmentul SUV-urilor înregistrează cele mai mari creșteri la nivel european. Înmatriculările de SUV-uri au crescut în 2016 cu peste 21% față de anul anterior, adunând mai mult de un sfert din înmatriculările întregii piețe de autoturisme. Anul trecut, vânzările SUV-urilor Ford în Europa au crescut cu peste 30%.

Fordul „made in Romania”, în detaliu

Noul Ford EcoSport va oferi o experiență dinamică optimizată cu ajutorul sistemului Ford Intelligent All Wheel Drive. Această tehnologie este oferită în combinație cu noul motor diesel Ford EcoBlue de 1.5 litri și cu o cutie manuală cu șase trepte, oferind 125 CP și un cuplu de 300 Nm. Consumul mixt, anunțat de producător, este de 4.5 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 ajung la 119 grame/km.

Sistemul Intelligent All Wheel Drive măsoară constant nivelul de aderență al fiecărei roți la nivelul suprafeței de rulare și poate ajusta nivelul cuplului până la 50/50 între puntea față și puntea spate în mai puțin de 20 de milisecunde - de 20 de ori mai rapid decât timpul de care are nevoie un om să clipească. Sistemul transferă rapid cuplul între cele patru roți și livrează un nivel de stabilitate care inspiră siguranță pe șosea în special în condiții de aderență precară.

 

Noul motor diesel EcoBlue de 1.5 litri este conceput pentru a livra un nivel superior de putere și performanțe îmbunătățite în condițiile unui nivel scăzut de emisii CO2.

O versiune cu tracțiune față a motorului diesel EcoBlue de 1,5 litri și 125 CP va fi oferită de la mijlocul anului 2018, aceasta fiind cuplată cu o transmisie manuală cu coeficient de frecare redus pentru a oferi un consum și mai mic și emisii mai coborâte. Motorul diesel Ford TDCi de 1,5 litri care dezvoltă 100 CP combinat cu roți motrice față și cu o nouă cutie manuală cu șase trepte va fi disponibil încă de la lansarea modelului.

În ofertă este inclus și premiatul motor alimentat cu benzină 1.0 EcoBoost, disponibil în versiuni cu transmisie manuală cu șase trepte care dezvoltă 140 CP, 125 CP și - de la mijlocul anului 2018 - 100 CP. Varianta de 125 CP cu transmisie automată cu șase trepte va oferi clapete în spatele volanului pentru o schimbare mai confortabilă a treptelor pe modul manual.

Noul EcoSport va continua să ofere setări ale suspensiilor și ale direcției ajustate special pentru clienții din Europa, cu un profil optimizat al amortizoarelor, arcurilor, al raportului de direcție, al punții spate cu bară de torsiune, al setărilor sistemului ESP și al nivelului de asistență la nivelul direcției.

Designul părții anterioare este dominat de un nou format al grilei trapezoidale și de blocurile optice angulare individualizate care acum găzduiesc un sistem de iluminare HID (High Intensity Discharge) și încorporează lumini de zi LED. Compartimentul angular al luminilor de ceață completează un semiprofil frontal inspirat și desenat pentru a anticipa caracterul aventuros al mașinii. Spoilerul posterior și design-ul stopurilor au fost și ele revizuite cu scopul de a oferi o imagine sculpturală mai curată. Clienții vor avea la dispoziție 12 culori exterioare îndrăznețe, inclusiv Lightening Blue, Ruby Red  sau Tiger Eye, aceasta din urmă o nuanță portocalie metalică vibrantă. De asemenea, fiecare client își poate personaliza propriul SUV cu ajutorul opțiunii plafonului vopsit într-o nuanță contrastantă.

 

Noul design al jantelor cu diametrul de 17 și 18 inci completează caracterul dur și sportiv al mașinii, jantele fiind oferite de asemenea în mai multe variante de culoare și textură: Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey și High Gloss Black. Clienții vor avea la dispoziție în continuare opțiunea roții de rezervă montate pe hayon, un element distinctiv al lui EcoSport.

 

În interior, scaunele au un design nou și sunt optimizate pentru un confort mai ridicat, oferind o calitate percepută superioară cu ajutorul tapițeriei mixte piele-textil. Pasagerii pot să asorteze ambianța generală a mașinii cu propria stare de spirit cu ajutorul iluminării ambientale ajustabile, opțiune care este disponibilă în șapte culori.

Habitaclul beneficiază de o serie de soluții inteligente de depozitare, inclusiv o podea a portbagajului ajustabilă pe înălțime care poate fi ridicată pentru a oferi un compartiment ascuns voluminos dedicat bagajelor sau poate fi coborâtă pentru a crește capacitatea portbagajului la 334 de litri. Consola centrală nouă oferă o cotieră retractabilă și culisantă integrată care găzduiește un spațiu de depozitare ideal pentru tablete sau pentru alte obiecte de mici dimensiuni.

Gama noului EcoSport va include în premieră varianta sportivă ST-Line. Aceasta se alătură unei familii compuse din Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line și S-MAX ST-Line, modele care oferă un design exterior agresiv, un caracter dinamic sportiv pronunțat și o linie de motoare puternice și eficiente EcoBoost pe benzină sau diesel TDCi.

 

Varianta EcoSport ST-Line va fi disponibilă în echiparea standard cu spoilere și praguri laterale unice inspirate din familia modelelor Ford Performance, cu bare de plafon și rame negre pentru blocurile optice frontale, cu jante Dark Tarnish de 17 inci, cu embleme ST-Line, cu plafon și oglinzi laterale contrastante. La interior, această versiune oferă un volan ST-Line unic, cu partea inferioară teșită și îmbrăcat în piele. Scaunele cu tapițerie parțial din piele beneficiază de inserții Miko®-Dinamica - un material special de tip „piele întoarsă” fabricat din poliester reciclat - și de cusături de culoare roșie. Pachetul ST-Line este completat pe EcoSport de schimbătorul de viteză și de mânerul frânei de mână îmbrăcate în piele, de pragurile ST-Line și de pedalierul sport din oțel.

Sistemul de comunicare și multimedia SYNC 3 este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. SYNC 3 are un ecran tactil color de 8 inci care este amplasat deasupra planșei de bord și poate fi operat cu ajutorul gesturilor „pinch” și „swipe”, cunoscute din lumea telefoanelor mobile. SYNC 3 este oferit și în compania opțiunii ecranului tactil color de 6.5 inci. De asemenea, un display color de 4.2 inci le oferă clienților conectivitatea Bluetooth și două porturi USB.

Noul pachet audio B&O PLAY oferă o experiență acustică înaltă. Cu ajutorul a 10 incinte acustice, implicit un subwoofer montat în portabagaj și o boxă dedicată sunetelor de frecvențe medii montată pe bord, sistemul a fost calibrat special pentru EcoSport și este controlat cu ajutorul unui amplificator digital de procesare a semnalului care oferă o calibrare precisă și un mixaj audio superior, implicit un mod Surround Sound.

EcoSport este prezentat în premieră cu un sistem Cruise Control cu limitator cu viteză ajustabil care îi ajută pe șoferi să mențină mașina în limitele legale de viteză și cu o cameră de marșarier ce optimizează manevrele de parcare.

Comutatorul automat de fază lungă și senzorii de ploaie preiau o parte dintre responsabilitățile șoferului și îi permit acestuia să se concentreze mai lesne la șosea, în timp ce volanul încălzit și controlul electronic automat al temperaturii îmbunătățesc și mai mult nivelul de confort.  Suita de sisteme de asistență include Blind Spot Information System, care poate să-l notifice pe șofer în legătură cu alte vehicule care se apropie în unghiul mort, și Roll Stability Control, care ajustează cuplul dezvoltat de motor și forțele de frânare pentru a-i ajuta pe șoferi să mențină controlul mașinii.

Citeste si:

Noua Dacia Duster va fi prezentată pe 22 iunie

Campioni pe cărări de munte: cele mai bune mașini 4X4

A doua generație Dacia Duster: primele informații și imagini oficiale VIDEO

Click
Cum îşi alege Kim Jong-Un sclavele sexuale. Dezvăluiri din interiorul regimului
Adevarul
Cele mai bune glume după furtuna din Capitală: „A dracu' care v-o mai anunţa...
Ziare.com
Presa externa: 10 motive pentru care Bucurestiul este un loc grozav sa...
Ziare.com
Cum era, doamna Firea, daca la Primaria Capitalei nu erau WC-uri?

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.