Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
marţi, 01 august 2017

Peugeot Citroen a preluat Opel, divizia europeană a General Motors

Autor:

Producătorul auto francez PSA Peugeot Citroen a finalizat, marţi, preluarea Opel, divizia europeană a General Motors (GM), şi a numit o nouă conducere pentru a implementa planul de redresare, transmit Reuters şi AP.

În martie, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari). Combinarea PSA cu Opel şi brandul său britanic Vauxhall va crea al doilea mare producător auto din Europa, în urma grupului german Volkswagen şi înaintea alianţei Renault-Nissan. În urma tranzacţiei, PSA va controla 16% din piaţa auto europeană, fiind depăşită doar de Volkswagen, cu o cotă de piaţă de 24%. Entitatea combinată va putea produce anual cinci milioane de vehicule. 

Grupul PSA a informat că noii directori vor prezenta planul în termen de 100 de zile. După ani de pierderi, obiectivul este revenirea pe profit în 2020 şi obţinerea unei marje de profit de 2% până în 2020 şi de 6% până în 2026. 

Compania vrea să facă economii anuale de 1,7 miliarde de euro (două miliarde de dolari) în urma preluării, în special în sectorul achiziţiilor, cercetării şi dezvoltării. 

Preşedintele PSA, Carlos Tavares, a insistat că "Opel va rămâne germană şi Vauxhall va rămâne britanică".

În urma tranzacţiei, PSA devine al doilea producător auto din Europa, în urma Volkswagen. 

Opel va continua să producă tehnologie "Made in Germany" accesibilă tuturor, a declarat şeful Opel, Michael Lohscheller. Fabricile companiei vor produce în continuare vehicule pentru brandurile GM, Buick şi Holden. 

Decizia PSA de a achiziţiona grupul german a provocat îngrijorări privind pierderea locurilor de muncă la Opel, care are aproximativ 33.500 de angajaţi în Germania, Polonia, Ungaria, Austria, Spania şi Italia. Vauxhall are 4.500 de angajaţi în Marea Britanie, la fabricile din Ellesmere Port şi Luton. 

PSA s-a angajat să readucă Opel şi brandul său britanic Vauxhall pe profit în următorii ani. 

Deja, PSA şi GM sunt implicate în câteva proiecte comune în Europa. GM şi PSA produc în comun SUV-uri şi minivan-uri, după tentativa de constituire a unei alianţe care a eşuat în 2013, în urma deciziei GM de a-şi vinde participaţia pe care o deţinea la grupul auto francez. 

AGERPRES

Citeste si:

Mașinile care își păstrează cel mai bine valoarea la revânzare

Gheorghe Dolofan, un milionar român de modă veche

Cât câștigă producătorii auto pentru fiecare mașină vândută

Evz.ro
Va fi MAI RĂU decât 9/11. Informația, CONFIRMATĂ din apropierea lui Trump....
Doctorul Zilei
Oamenii de știință avertizează! Din ce în ce mai mulți oameni se îmbolnăvesc...
B1.ro
#metoo din lumea de dincolo: Jurnalistă HĂRȚUITĂ SEXUAL de George Pruteanu
Ziare.com
Primarul de 27 de ani al unui oras din SUA le da locuitorilor cate 500 de...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.