Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
marţi, 16 august 2016

RCS-RDS are cele mai multe reclamaţii la internet mobil.

Autor:

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat astăzi Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2015 - parametri administrativi.

 Potrivit acestuia, în anul 2015 furnizorii de internet mobil din România au remediat deranjamentele semnalate de utilizatori într-un interval mediu de 14 ore, cu 7 ore mai puțin față de valoarea medie raportată în anul 2014 (21 de ore). În schimb, durata de remediere a deranjamentelor la internet fix a crescut de la o medie de 25 de ore în anul 2014, la o medie de 39 de ore în 2015.

Termenul de remediere a deranjamentelor reprezintă intervalul de timp cuprins între momentul recepţionării de către un furnizor a unei reclamaţii privind un deranjament validat şi momentul remedierii acestuia. Furnizorii au obligația să includă în contracte aceste termene, ele variind între  3 și 240 de ore, cele mai uzuale fiind de 24 de ore, 48 de ore și 72 de ore.

Raportul complet ANCOM conține detalii despre mai mulți parametri administrativi prin care Autoritatea monitorizează calitatea serviciului de acces la internet fix și mobil oferit de furnizorii din România: termenul necesar pentru furnizarea serviciului de acces la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului final, frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente, frecvenţa reclamaţiilor privind corectitudinea facturării și termenul de soluţionare a reclamaţiilor primite de la utilizatorii finali. 

Datele cuprinse în Raportul publicat de Autoritate arată în general o îmbunătățire a valorilor medii aferente tuturor indicatorilor administrativi de calitate, atât pentru serviciile de acces la internet furnizate la punct fix cât și pentru cele furnizate la puncte mobile, ceea ce indică o îmbunătățire a calității serviciilor de acces la internet oferite pe piața comunicațiilor electronice din România. 

“În prezent, piața furnizării serviciilor de acces la internet din România este puternic concurențială pe componenta de preț. Prin publicarea unor date și informații privind calitatea acestor servicii, ANCOM urmărește stimularea unei competiții reale și la nivelul calității serviciilor, inclusiv prin apariția unor oferte orientate cu precădere spre această componentă importantă a serviciilor de acces la internet”, a declarat Eduard LOVIN, Director Executiv de Reglementare ANCOM.

Cele mai recente statistici publicate de ANCOM arată că în România erau utilizate la finalul anului 2015 un număr de 4,3 milioane de conexiuni la internet fix și 18,7 milioane de conexiuni la internet mobil. 

 

Citeste si:

Ce ofertă are RCS&RDS la cel mai bun telefon din toate timpurile

AVERTISMENT: Folosirea acestor TELEFOANE se sancţionează cu 5.000 de lei

Anunţ de la RCS&RDS: dă telefoane 4G gratis, luna aceasta

Doctorul Zilei
Horoscop Urania 21-27 octombrie. Cum sunt influențate zodiile de intrarea lui...
Evz.ro
Ai termopane în casă? Autoritățile ȚI-AU PREGĂTIT LOVITURA de grație. Alți...
Click
Imagini exclusive! Fiul actriței Olga Tudorache a ajuns din SUA la căpătâiul...
Adevarul
Muntele nuclear al lui  Kim Jong-un, în pericol! Testele atomice au slăbit...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.