Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
miercuri, 20 septembrie 2017

România, codașa Europei privind calitatea infrastructurii

Autor:

Consiliul Investitorilor Străin, un grup de 123 de companii membre, ale căror investiții cumulate reprezintă în jur de 35 miliarde euro, precizează că infrastructura de transport din România s-a dezvoltat foarte lent în ultimele decenii, din cauza unui cumul de factori precum lipsa unei liste cu priorități, discontinuitatea deciziilor de politici publice și slaba coordonare în executarea proiectelor abordate.


“Datele statistice susțin această concluzie. România se apropie cu pași rapizi, dacă nu cumva a ajuns deja, în punctul în care actuala infrastructură va acționa ca o piedică pentru creșterea economică. Pentru a atinge nivelul standardului de viață din țările vestice, România are nevoie de cel puțin două decenii de creștere economică puternică peste media europeană”, conform unui comunicat transmis de Consiliul Investitorilor Străini. Potrivit CIF, România se situează în continuare pe ultimul loc în UE în ceea ce privește percepția despre calitatea infrastructurii. “Este vitală o schimbare în privința abordării proiectelor de infrastructură; autoritățile ar trebui să țină cont de următoarele aspecte cheie pentru dezvoltarea acesteia
-Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) are nevoie de un cadru adecvat de guvernanță corporativă pentru a asigura un management de calitate; totodată, această entitate ar trebui să intre sub incidența Legii nr. 111/2016 privind guvernanța corporativă. În același timp, sunt importante clarificări cu privire la scopul și obiectivele CNIR, dar și desemnarea unității care se va ocupa de managementul proiectelor, mai ales că lipsa managementului profesionist și a expertizei au condus de multe ori la întârzierea proiectelor fără motive întemeiate;
- Extrem de importante și pertinente pentru proiectele de infrastructură sunt claritatea, ierarhizarea și schemele de finanțare, nu numai pentru facilitarea dezvoltării unei infrastructuri puternice, ci și pentru depășirea blocajelor existente în prezent, care determină întârzieri în desfășurarea proiectelor. Este necesar un efort comun interinstituțional pentru realizarea acestui lucru
-Definirea clară a criteriilor și priorităților investiționale ale Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții pe care Guvernul îl înființează;
-Crearea unui cadru coerent pentru noua lege a parteneriatului public-privat, aspect pe care formele anterioare ale legii nu l-au avut;
-Accelerarea absorbției fondurilor UE, întrucât aceasta continuă să fie foarte lentă. Fără fondurile UE, va fi aproape imposibil ca proiecte mari de infrastructură să se dezvolte în România”, se arată în comunicatul CIF.

Citeste si:

Anunț FĂRĂ PRECEDENT de la Liviu DRAGNEA

Perioada de implementare a proiectului de la Piaţa Sudului, prelungită până la 31 decembrie 2018

Planul Guvernului pentru Bucureşti: Metrou în Bragadiru şi Voluntari, aeroport în sud şi tunel sub Palatul Parlamentului

AnimalZoo
HINGHERII puși la ZID de ONG-uri
Adevarul
Statul umilitor România: O tânără bolnavă de scleroză multiplă a rămas fără...
B1.ro
AVERILE JUPÂNILOR JUDEȚENI
Click
Să n-o recunoşti! Primele imagini cu Iulia Vântur, după ce s-a întors din India

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.