Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
joi, 22 septembrie 2016

Se înființează încă o autoritate de stat: Cel mai mic salariu este de 1.000 de euro pe lună

Autor:

Pe ultima sută de metri la guvernare, tehnocraţii lui Dacian Cioloş pregătesc înfiinţarea unei autorităţi sub umbrela Ministerului Trasporturilor unde cea mai mică leafă începe de la peste 1.000 euro/lună.

Pe motiv că guvernul a aprobat Master Planul ca şi condiţionalitate pentru a beneficia de fonduri din bugetul de stat şi că România riscă suspendarea/întreruperea sumelor structurale alocate în valoare de circa 2,48 miliarde euro pentru infrastructura feroviară, guvernul se grăbeşte să aprobe înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară.

Conform unei note de fundamentare privind înfiinţarea acestei agenţii, cheltuielile de personal pentru cei 50 de angajaţi sunt de aproximativ 4,8 milioane lei/an. Mai exact, cei 50 de specialişti ce urmează a fi angajaţi la Auoritatea de Reformă Feroviară vor avea un venit minim de 8.000 lei-brut/lună. Pe lângă cei aproximativ 4,8 milioane lei, bani numai pentru salariile minime ale salariaţilor AFR, specialiştii feroviari vor avea la dispoziţie 1,5 milioane lei/an pentru cheltuielile de funcţionare, plus încă 1 milion de lei bani decontaţi cu dotările. În nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară se precizează că 7 milioane de lei se vor suporta din fonduri structural pentru lefurile, funcţionarea şi dotările noii agenţii care va avea sediul în cadrul Ministerului Transporturilor.


Pentru cheltuielile de funcţionare necesare primului de an al Autorităţii de Reformă Feroviară se alocă din visteria statului, prin bugetul Ministerului Transporturilor 2 milioane lei, sumă care va fi utilizată pentru efectuarea de cheltuieli necesare obiectului său de activitate. Potrivit proiectului de ordonanţă, specialiştii AFR trebuie implementeze patru direcții de acțiune ale programului de reformă din sectorul feroviar.


-    Restructurarea reţelei de transport feroviar în sensul concentrării pe o reţea de transport eficientă astfel încât alocarea de fonduri pentru întreţinere, mentenanţă şi reparaţii curente să fie orientată pentru o reţea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic;

- Atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea pe linia de cale ferată pentru transportul public de călători să aibă loc numai pe bază de licitaţii organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar;

-Introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate;
-Introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, inclusiv pentru CFR SA

Sursa: mt.ro 

Citeste si:

Dragnea evită ieșirile publice. UPDATE: Liviu Dragnea și-a făcut apariția la congresul PSD

Ponta: Dragnea încasează lovitura de grație și se va prăbuși

Oficial RADET, atac la centralele termice: "Trebuie să ne gândim spre ce ne îndreptăm, dacă spre un oraş în care să avem la fiecare apartament câte o centrală"

AnimalZoo
Cercetătorii au făcut un anunț IMPORTANT: Orice stăpân de câine sau pisica va...
Evz.ro
LUPTA din Casa Regală. CULISELE EXCLUDERII de la TRON a Prințului Nicolae....
Ziare.com
Cat de mult alcool inseamna prea mult si ce poti sa patesti de la el
Adevarul
10 morţi stupide ale unor personaje celebre. Sfârşitul total neaşteptat al...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.