Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
vineri, 12 ianuarie 2018

VESTE pentru toți șoferii

Autor:

Guvernele ar trebui să trateze accidentele rutiere ca o problemă de sănătate publică şi în consecinţă să îmbunătăţească sistemele publice de transport, planificarea rutieră şi designul urban astfel încât să reducă accidentele şi decesele rutiere care afectează ţările sărace, se arată într-un raport al Băncii Mondiale, potrivit Reuters.

Transferul responsabilităţii pentru accidentele rutiere de la şoferi spre specialiştii în urbanism şi autorităţile de transport reprezintă un element crucial în reducerea numărului de 1,3 milioane decese provocate anual de accidentele rutiere, potrivit raportului publicat joi de World Resources Institute (WRI) şi Banca Mondială. 

"Ar trebui să privim decesele provocate accidentele rutiere ca inacceptabile şi să ne străduim la nivel de societate să le eliminăm. Facem la fel pentru poliomielită, pentru malarie sau tuberculoză. Credem că siguranţa rutieră ar trebui tratată la fel", a declarat Ben Welle, co-autorul raportului şi asociat la World Resources Institute. 

Impunerea unor limite de viteză, asigurarea că vehiculele respectă normele tehnice şi construirea de trotuare, sensuri giratorii şi piste de biciclete pot ajuta la reducerea accidentelor, subliniază autorii raportului, care au sfătuite statele să stabilească ţinte pe termen lung pentru reducerea la zero a deceselor provocate de accidente rutiere. 

Raportul arată că persoanele sărace sunt mai vulnerabile la accidentele rutiere, în condiţiile în care aproximativ 90% din decesele provocate de accidente rutiere au loc în ţările cu venituri mici şi medii. În schimb, rata deceselor în ţări care au adoptat sisteme de siguranţă complete precum Suedia şi Olanda a scăzut la 3-4 decese la 100.000 de locuitori, comparativ cu 24 de decese la 100.000 în ţările sărace. 

"Siguranţa rutieră a fost văzută ca un lux pe care doar ţările bogate şi-l pot permite, chiar dacă realitatea arată că doar 1-3% din bugetul de transportat al unei ţări poate avea un impact semnificativ asupra siguranţei rutiere", subliniază Anna Bray Sharpin, un alt autor al raportului. Potrivit acesteia urbanizarea rapidă şi majorarea cheltuielilor pentru transport şi infrastructură oferă o oportunitate pentru ca oraşele să fie concepute astfel încât să fie îmbunătăţită siguranţa. 

Accidentele şi decesele rutiere au un impact economic ridicat costând un număr de 82 de ţări cu venituri mici şi mijlocii aproximativ 220 de miliarde de dolari pe an sub formă de cheltuieli medicale şi pierdere de productivitate, echivalentul a 5% din PIB. (Sursa: Agerpres)

Citeste si:

Luna mai vine cu schimbări majore pentru toți șoferii. Cea mai mare surpriză vine de la RCA

UE: Limite de timp pentru şoferii din Europa de Est care se deplasează în Vest

Şoferii primesc de astăzi amenzi de aproape 300 lei pentru vorbitul la telefon în timpul conducerii

Evz.ro
MINUNE MARE ÎN RUSIA, sub conducerea lui Vladimir Putin. ÎN TOATĂ ISTORIA...
Evz Monden
Celebrități și animalele lor companie! Să facem cunoștință cu ele!
AnimalZoo
Sepia – Maestra deghizărilor
Doctorul Zilei
Bibliotecile viitorului vor fi stocate pe ADN
Infoactual
KFC anunta inaugurarea primului restaurant din Botosani
dcnews
Radu Herjeu, informație din TV: SUB NICIO FORMĂ!
Kanal D
A murit! Leo Iorga: "Drum bun, prietene"
Economica
Şoc valutar după demisia lui Tudose! Se întâmplă chiar acum
Ziare.com
Au fost create calculatoare care citesc mai repede decat oamenii. Care vor fi...
Autobuild
Atenţie! PREŢUL unei ROVINIETE va creşte cu 85%! Vezi de când intră în...
Adevarul
A murit primul român care „a invadat“ Marea Britanie în 2014: cauza decesului
Stirile Tvr.ro
Leul și bursa, în cădere liberă!
Click
EXCLUSIV Antonia termină divorţul de italian după patru ani?
Agrointeligenta
FAMILIA GRIGORIU, puternică și după ce A VÂNDUT IRLANDEZILOR!

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.