Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
joi, 11 octombrie 2018

Cum ți se poate refuza îmbarcarea în avion deși ai bilet și ai făcut check-in-ul

Autor: 15308 Vizualizari

Românii care zboară cu avionul se pot confrunta cu o situație la care nu s-au gândit vreodată, însă atunci când se întâmplă este foarte frustrant. Metoda este folosită de absolut toți operatorii aerieni.

 

Toți operatorii aerieni practică overbookingul inclusiv cei low-cost. Overbooking-ul este o practică foarte des întâlnită, legală, reglementată. Presupune vânzarea unui număr mai mare de bilete față de numărul de locuri disponibile. De ce? Statisticile demonstrează că nu toți pasagerii se prezintă pentru zbor. Procentajul acestor no-shows variază între 5%-15%.

Costurile de zbor pentru o companie aeriană sunt costuri fixe. Indiferent de numărul de pasageri, trebuie să plătească același carburant, același număr de angajați pentru zbor. Astfel, pentru a diminua pe cât posibil pierderile, trebuie ca încasările să fie cât mai mari. Ideal este ca toate locurile să fie ocupate.

Cum am menționat însă, nu toți clienții se prezintă la momentul zborului. O statistică a UE arată că șansa ca toți pasagerii să se prezinte este mai mică de 1 la 10,000. Cu asemenea numere, companiile trebuie să își ia măsuri de siguranță pentru a zbura la capacitate maximă. Overbooking-ul este astfel o necesitate, nu un moft, cum ar crede mulți.

Compensații de până la 600 de euro

Ce face totuși o companie aeriană dacă toți pasagerii – inclusiv cei overbooked – îți fac apariția? Primul pas este lansarea către clienți a posibilității de a renunța la zbor, în schimbul unei compensații. Dacă problema nu se rezolvă astfel, compania are dreptul legal de a refuza numărul necesar de clienți, dar este obligată să le ofere ceva în schimb.În America, suma oferită drept compensare poate ajunge până la $1350. În Europa, suma variază între €250-€600, în funcție de distanța parcursă. Compensațiile nu sunt oferite neapărat sub formă de bani, ci se pot da vouchere de călătorie, călătorii dus-întors la orice destinație a companiei etc.Datorită acestui sistem, numărul pasagerilor care doresc să părăsească zborul voluntar este mult mai mare decât cel al clienților care sunt obligați să renunțe.

SURSA: brandweb

 

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: WhiteAd Media
Cum să-ți faci bucătăria perfectă în câțiva pași simpli

Autor: SC Sanito Distribution SRL
Orașe mai curate și mai sănătoase prin colectare selectivă

Evz.ro
ALERTĂ MEDICALĂ! Cea mai TERIFIANTĂ VESTE despre GRIPĂ. S-a îmbolnăvit cu...
Doctorul Zilei
Uleiul de măsline este uimitor. De ce e bine să consumi o lingură în fiecare...
Cancan
Romanca de 25 de ani a primit o oferta fabuloasa pentru virginitatea ei!...
AnimalZoo
Șocant! Moartea câinelui său l-a devastat. Uite ce a făcut Cesar Millan
Evz Monden
BOMBĂ în MEDIA. Cu ce televiziune a semnat Andreea Marin. E o ipostază în...
Fanatik
Alocatii nu se pot MAJORA! Ce s-a intamplat dupa decizia lui Iohannis
Fanatik
Ce a AFLAT Nicolae Ceausescu, inainte cu 11 zile sa fie OMORAT! Greseala care...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.