Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
miercuri, 11 aprilie 2018

Demonstrație de forță a Ford la împlinirea a zece ani de la preluarea uzinei din Craiova

Autor: 3090 Vizualizari

Pe 21 martie 2008 gigantul american Ford intra în posesia uzinei de automobile din Craiova și începea un drum plin de urcușuri și coborâșuri în România. La zece ani de la acel eveniment în Bănie se fabrică 600 de mașini și 1.200 de motoare pe zi, iar gama producătorului a atras privirile ca un magnet la SIAB.

 

Povestea companiei Ford în România a început în 1931 când deschide o companie de vânzări la București. După doar patru ani, Ford achiziționează un teren în cartierul bucureştean Floreasca, unde construiește o uzină dotată cu prima linie de montaj operaţională din Europa de Est. Al doilea război mondial și, apoi, instaurarea comunismului alungă investitorul american din România. Însă, în 2008 este semnat contractul de achiziție a pachetului majoritar de acțiuni pentru preluarea uzinei de la Craiova de către același Ford. La 74 de ani de la primul Ford fabricat în România, în septembrie 2009, a ieşit de pe linia de fabricaţie din Craiova primul Ford Transit Connect. În 2012, compania a dat startul producției motorului 1.0 EcoBoost care continuă si astăzi la Craiova, dar și a monovolumului B-Max produs până în septembrie anul trecut. În octombrie 2017, uzina de la Craiova a devenit unitatea de producție pentru noul SUV de clasă B Ford EcoSport livrat din România către piețele din toată Europa.

 

În tot acest timp, investitia inițială de 675 de milioane de euro prin care uzina din Craiova trebuia să se transforme într-o facilitate de înaltă ținută tehnologică a crescut major, ajungând, zece ani mai târziu, să depășească 1,2 miliarde de euro. După o scădere generată de lipsa unei piețe stabile pentru B-Max, nivelul forței de muncă a intrat și el pe un puternic trend ascendent. În 2017 Ford a angajat la Craiova 1.800 de persoane, uzina totalizând astăzi 4.492 de angajați.

Deși oficialii Ford din România nu oferă detalii despre nivelul actual al producției, preferând să declare că se așteaptă ca „2018 să fie cel mai bun din ultimii zece ani în ceea ce privește volumul producției”, sursele Capital arată că, în fiecare zi, de pe linia de montaj ies circa 600 de SUV-uri EcoSport, iar uzina de motoare produce, tot zilnic, aproape 1.200 de unități EcoBoost. În acest ritm, la finalul acestui an, este posibil ca uzina să expedieze peste 130.000 de modele EcoSport. Tot pe parcusul lui 2018 am putea afla și detalii despre un nou model care va purta titulatura „made in Romania”.

 

Cinci premiere la SIAB

Pe lângă creșterea cadenței de producție de la uzina din Craiova, Ford și-a îmbunătățit substantial și oferta de modele de pe piață. Astfel, la Salonul Internațional de Automobile București (SIAB), încheiat cu doar câteva zile în urmă, compania a avut la stand nu mai puțin de cinci premiere naționale. Ford GT, Mustang facelift, noile Fiesta ST și Fiesta Active și Transit Custom au atras publicul ca un magnet către zonele de expunere ale firmei. În exterior, pe 400 de metri pătrați, a fost expusă întreaga gamă de vehicule comerciale, iar în standul de 900 de metri pătrați din interior, alături de premiere au stat gama Ford Performance, familia Vignale, dar și linia de modele ST-Line, de la Fiesta la Edge. În plus, micul SUV EcoSport produs în România a avut partea sa de glorie.

Modelul Mustang este mai dinamic, mai rapid și mai avansat din punct de vedere tehnologic decât versiunea anterioară, iar impresionantul GT este, conform companiei, „cel mai complex și avansat model de serie produs vreodată de Ford”. Tot la standul de la SIAB, românii au putut vedea două variante ale modelului Fiesta, ST și Active. Primul dintre ele, membru al familiei Ford Performance, este animat de un motor EcoBoost cu trei cilindri de 1.5 litri care dezvoltă 200 CP, iar al doilea este primul crossover construit pe baza lui Fiesta, având o gardă la sol mai mare și protecții în zonele expuse ale caroseriei. Ford Fiesta Active va fi comercializat la noi începând din luna aprilie. Ultima, dar nu cea din urmă, premieră Ford de la SIAB a fost Transit Custom, un vehicul comercial cu un design exterior inspirat și un habitaclu care poate fi interpretat ca birou mobil.

„În acest deceniu nu am produs doar motoare și mașini excelente, ci am crescut masiv numărul angajaților și aproape am dublat investiția noastră în România”.

John Oldham, președinte Ford România

 

„Cele cinci premiere au fost prezente la standul Ford de la Geneva acum câteva săptămâni și suntem foarte fericiți că le-am putut oferi și publicului din România la SIAB”.

Attila Szabo, director executiv Ford România

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor:
Părerile Profit Point despre țeapa Forex

Autor: SC THE MARKERS CONSULT SRL
Firma de Conta ofera servicii de contabilitate pentru PFA ireprosabile

Evz.ro
Iohannis ARE UN OM ÎN PSD, care-l va ajuta să aibă „GUVERNUL MEU 2”....
Doctorul Zilei
Condimentul SENZAȚIONAL care vă scapă de pietrele la rinichi! Ce alte...
AnimalZoo
UIMITOR! Pisoi crescut de o “mama Husky”! Cum a fost posibil? Stăpâna explică...
Evz Monden
Loredana Groza este cunoscuta in intreaga tara, insa putini stiu cum arata...
Ziare.com
Dacia, la mare cautare: Are doua modele in Top 10 al celor mai bine vandute...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.