Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
joi, 10 ianuarie 2019

Înțelegere nefirească între Germania și Statele Unite. Doi dintre cei mai mari producători auto devin aliați. Când va fi făcut anunțul

Autor: 1236 Vizualizari

Informaţiile privind alianţa extinsă dintre cele două companii auto vin după ce astăzi unul dintre cei mai mari producători auto, Ford, a anunţat că va elimina "mai multe mii" de locuri de muncă, va ieşi de pe pieţele neprofitabile şi va înceta să mai producă vehicule care îi provoacă pierderi, precum C-Max, totul în conformitate cu un plan de relansare al cărui obiectiv este atingerea unei marje operaţionale de 6% în Europa.

 

"O alianţă globală urmează să fie anunţată" marţea viitoare, în timpul Salonului auto de la Detroit (care se desfăşoară în perioada 14 - 27 ianuarie), susţine una dintre surse.

Obiectivul alianţei încă este negociat şi continuă negocierile în domeniul vehiculelor electrice şi autonome. "Discuţiile merg bine", adaugă o altă sursă. Potrivit sursei, cei doi producători auto vor include în alianţă o clauză privind investiţii comune în domeniul tehnologiei autonome.

Preşedintele Ford pentru pieţele globale, Jim Farley, le-a spus jurnaliştilor că nu are nicio ştire să le împărtăşească privind stadiul negocierilor cu VW, dar "ele progresează bine".

"Vedem o valoare reală în colaborarea dintre Volkswagen şi Ford. Discuţiile se derulează pe teme specifice", a declarat Farley.

Reprezentanţii VW nu au comentat informaţia.

Miercuri, acţiunile Ford au urcat cu 3,9%, la 8,70 dolari, în timp ce titlurile VW au înregistrat un avans de 2,4%, la 146,48 euro.

Conform analiştilor, propusa alianţă dintre Volkswagen şi Ford arată că zilele producătorilor individuali de automobile sunt numărate deoarece tarifele vamale, noua tehnologie şi reglementările mai dure privind emisiile fragmentează pieţele care erau odată globale.

Astfel de alianţe ar putea reprezenta îndeplinirea previziunii din 2015 a fostului şef al Fiat, Sergio Marchionne, referitoare la o nouă eră de consolidare a industriei auto.

Firmele care s-au bazat în trecut pe un singur vehicul, cu putere de atracţie la nivel mondial pentru reducerea costurilor, caută acum să beneficieze de avantajele de pe anumite segmente ale pieţei, cum ar fi SUV-urile hibride, camionetele din America de Nord sau maşinile de oraş din Europa.

Trecerea la vehicule electrice şi autonome şi războiul comercial pe plan global i-a forţat pe producătorii auto să construiască fabrici separate pentru Europa, SUA şi China.

 

De mult timp producătorii auto îşi doresc să poată urma idealului lui Henry Ford de a folosi o unică linie de producţie pentru a furniza maşini pe toate pieţele mondiale, la cel mai mic cost posibil.

Ei văd ca potenţiale surse de reducere a costurilor standardizarea unor tehnologii, în special motoarele şi platformele pe care sunt produse vehiculele.

"Reducerile de costuri contează în producţia de maşini. În teorie poţi menţine costurile scăzute prin reducerea costurilor cu liniile de producţie dar trebuie să faci produsul în diferite părţi ale lumii, ceea ce implică alte costuri cu liniile de producţie", a declarat pentru Reuters Carl-Peter Forster, veteran al industriei auto şi în prezent director al grupului suedez Volvo Cars.

Ford şi VW nu încearcă să fuzioneze ci să-şi reducă costurile unindu-şi forţele şi tehnologiile pe pieţele auto pe care întâmpină probleme dar nu vor să se retragă.

Forster, care a refuzat să comenteze posibila alianţă dintre Ford şi VW, a apreciat că un parteneriat care se concentrează pe un anumit subiect poate funcţiona mai bine decât alianţele formale.

Conform planului strategic pe zece ani iniţiat de directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, compania germană ar putea extinde alianţele cu firmele rivale pentru a reduce costurile dezvoltării vehiculelor electrice şi autonome, dar şi pentru alte tipuri de maşini.

Directorul general al Ford, Jim Hackett, declara recent că producătorul auto american este deschis la investiţii companiilor auto şi altor firme în divizia sa de vehicule autonome, dar a atras atenţia că extinderea parteneriatului cu grupul german Volkswagen AG este "un dans delicat".

Volkswagen şi Ford sunt presaţi să lanseze mai multe vehicule electrice în Europa, unde normele de poluare sunt înăsprite după scandalul Dieselgate, în care a fost implicat VW. Recent, directorul financiar de la Volkswagen, Frank Witter, a declarat că producătorul german este deschis la ideea de a încheia alianţe cu alte companii, în special în domeniul automobilelor autonome.

Volkswagen şi Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW şi Daimler, pentru a dezvolta o reţea de staţii de încărcare ultra-rapide în Europa. De asemenea, în luna iulie a acestui an, Ford a creat o divizie separată, cu o valoare de 4 miliarde de dolari, care să regrupeze operaţiunile sale din domeniul vehiculelor autonome şi, totodată, a demarat căutarea de investitori externi pentru această divizie.

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: Adserving iAgency.ro
Esti fumator si ai nevoie de implant dentar? Iata care sunt riscurile!

Autor: C.P.O. Economics Srl
10 flori ideale pentru buchetele nuntii

Evz.ro
BOMBĂ! Serena Williams, DOPATĂ la Australian Open! Declarații INCENDIARE.
Doctorul Zilei
7 semne că ai DEFICIT de vitamina D. De ce este atât de important să nu ne...
AnimalZoo
IMPRESIONANT! Lora, mamă de pisici: „Motanii m-au învățat lecția răbdării…”
Evz Monden
Oana Lis a fost ABUZATA de TATAL sau! Confesiuni TULBURATOARE: “Mi-e scarba...
Fanatik
Cum se face ITP-ul, acum! Risti AMENDA de pana la 5000 lei, dupa ce s-a...
Fanatik
Cine este mama NATURALA a lui Victor Dancila, fiul infiat de premierul Romaniei

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.