Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
marţi, 09 ianuarie 2018

România poate fi scena unei revoluţii din industria financiară

Autor: 981 Vizualizari

Datorită generaţiei tinere care este familiarizată şi deschisă spre fintech, şcena tehnologiei financiare (fintech) din România are premise bune de dezvoltare, chiar dacă momentan este în fază incipient. Este doar o chestiune de timp înainte ca ea să devină o normă, se arată într-o analiză a Saxo Bank.

 

Tehnologia din industria financiară produce o revoluţie incontestabilă. Proliferarea noilor tehnologii, atât în domeniul hardware, cât şi în dezvoltarea experienţei clienţilor, schimbă pentru totdeauna modul în care se oferă serviciile financiare, notează Agerpres.

"Inovaţiile bazate pe tehnologie fac posibile noi modele de afaceri cu focus pe client, ceea ce va permite băncilor de nivel mediu să rămână agile şi să răspundă rapid la o perioadă de schimbări. Acest lucru le va oferi nu doar şansa să supravieţuiască, ci chiar să prospere. Aprecierea acestei oportunităţi, însă, necesită o schimbare radicală a modelelor bancare şi a mentalităţilor, ceea ce pare să se întâmple încet încet şi în România. Scena tehnologiei financiare din România este încă în fază incipientă", apreciază Laurenţiu Nedelcu, manager regiunea Europei Centrale şi de Est, Saxo Bank. 

În Polonia banking-ul online este deja în creştere şi poate că nu este o coincidenţă faptul că prima bancă online lansată în România este poloneză.

Republica Cehă, Ungaria şi Slovacia furnizează deja astfel de servicii de mai mulţi ani. Este clar că avem un apetit din partea clienţilor pentru a o lua în această direcţie. 

"Într-o ţară că România, unde, din punct de vedere istoric, comisioanele bancare au fost printre cele mai mari din regiune, şansele de succes pentru băncile care oferă servicii digitale alternative eficiente din punct de vedere al costurilor pentru generaţia tânără sunt foarte ridicate. Dar cât de repede se vor putea băncile adapta la această nouă realitate? Indiferent dacă băncile româneşti recunosc asta sau nu, trebuie să-şi schimbe mentalitatea şi să înceapă să vadă digitizarea mai degrabă ca pe o oportunitate, decât ca o ameninţare", spune Laurenţiu Nedelcu. 

De asemenea, companiile fintech trebuie să înţeleagă că pentru a fi viabile şi profitabile, ele nu pot perturba întregul lanţ valoric al băncilor. Pentru băncile şi companiile fintech, răspunsul este colaborarea, iar costul de a nu colabora va fi probabil diferenţa dintre supravieţuire şi succes. 

La nivel global, băncile îşi reevaluează modelele de afaceri, inclusiv procesele operationale, furnizorii şi seturile de competenţe. Ca parte a acestui proces, băncile se deschid spre colaborarea cu furnizorii terţi, chiar şi în furnizarea de produse, servicii şi procese, odată văzute ca fiind critice pentru bussiness. Pentru ca acest lucru să fie realizat cu succes, băncile trebuie să-şi regândească ofertele pentru a-şi identifica principalii diferenţiatori, înainte de a decide de ce să scape, ce să păstreze şi pe ce să se concentreze şi cum să folosească şi serviciile unor furnizori externi pentru a îmbunătăţi experienţele clienţilor cu costuri reduse şi complexitate minimă a sistemului. 

"Deşi acest concept de colaborare este, în general, încă nou pentru România, este intrinsec evoluţiei serviciilor financiare. În plus, la Saxo, credem că următorul val al evoluţiei fintech-ului va fi centrat pe interacţiunile naturale cu tehnologia şi vrem să identificăm modalităţile prin care să fim pe valul acestui acest trend. Toate indiciile ne arată inteligenţa artificială (AI). Aceasta este ceea ce va sta sub lumina reflectoarelor în perioada următoare. Trebuie doar să te uiţi la proliferarea tehnologiei inteligente în viaţa de zi cu zi. Cu produse cum ar fi Alexa lui Amazon şi Google Home devenind normă, vedem că oamenii aleg produse bazate pe caracteristicile AI şi experienţa care le-a fost oferită", spune Nedelcu. 

Inteligenţa artificială este deja utilizată în serviciile financiare, dar este, probabil, utilizată doar la nivel enterprise. Accentul a fost pus până în prezent pe eficienţă şi reducerea costurilor, dar există un potenţial uriaş ca AI să fie utilizată de serviciile financiare. 

Analiştii apreciază că rămâne de văzut ce va aduce schimbarea completă către digital pe scena financiară a României, dar un rezultat probabil este că se va traduce prin reducerea costurilor pentru consumator ca urmare a tăierii sau eliminării diverselor costuri suportate de serviciile bancare, precum şi prin oferirea celui mai de preţ avantaj, comoditatea. Generaţia tânără din România este familiarizată şi deschisă spre fintech, şi este doar o chestiune de timp înainte ca ea să devină normă. 

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor:
Părerile Profit Point despre țeapa Forex

Autor: SC THE MARKERS CONSULT SRL
Firma de Conta ofera servicii de contabilitate pentru PFA ireprosabile

Evz.ro
În 1996, cucerea orice femeie de pe planetă. Acum, la 45, încă mai are...
Doctorul Zilei
Condimentul SENZAȚIONAL care vă scapă de pietrele la rinichi! Ce alte...
AnimalZoo
El este VINOVATUL scandalului dintre doi îndrăgostiți. Uite ce făcea MO în...
Evz Monden
Video – Cezar Ouatu, MOMENT UNIC pe scena X FACTOR din UK. Reactia...
Ziare.com
Cum au ajuns doi psihologi celebri sa fie citati in motivarea condamnarii lui...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.