Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
miercuri, 28 februarie 2018

„Sorry, Stuttgart”! Cum a învins Hyundai în goana pentru primul SUV electric VIDEO

Autor:

Coreenii de la Hyundai au „înțepat” ieri Mercedez-Benz printr-o postare cât se poate de directă pe Facebook. Un scurt clip cu mesajul „Sorry, Stuttgart” a evidențiat faptul că primul SUV electric de serie poartă emblema Hyundai și nu Mercedes-Benz.

 

Încă din toamna lui 2016 germanii de la Mercedes-Benz au promis lansarea unei întregi familii de vehicule electrice sub titulatura EQ. Tot la ediția din acel an a expoziției auto de la Paris, producătorul german din Stuttgart a prezentat și Generation EQ, un concept al unui primului SUV 100% electric din lume. Cel puțin așa credeau pe atunci oficialii Mercedes-Benz. Din nefericire pentru ei, EQ C, varianta de serie a conceptului, nu a ajuns încă pe piață, ea fiind așteptată abia în 2019.

 

În schimb, Hyundai, care a anunțat abia la finalul anului trecut lansarea unei versiuni complet electrice a noului său SUV subcompact Kona, tocmai a făcut publice primele date tehnice, iar vehiculul de serie va fi prezentat official, în premieră mondială, la expoziția auto de la Geneva din luna martie. Cu un design ușor modificat față de modelul Kona cu propulsie convențională, primul SUV electric va fi disponibil chiar din acest an în două variante de putere. Prima are în dotare un motor electric de 99 kW (135 CP), și baterii de 39,2 kWh care asigură o autonomie de circa 300 km.. Accelerația de la zero la 100 km/h are loc în 9,3 secunde. Versiunea superioară are un motor de 150 kW (204 CP) și poate accelera până la 100 km/h în 7,6 secunde. Bateria are 64 kWh și oferă o autonomie de aproximativ 470 km. Bateriile pot fi încărcate până la 80% în mai puțin de o oră dacă sunt utilizate stații rapide. Pe lângă caracteristicile tehnice de mai sus, Hyundai Kona Electric se laudă cu unn nou sistem denumit  SmartSense care grupează  Forward Collision Avoidance Assist cu Pedestrian Detection, Blind Spot Collision Warning care include Rear Cross Traffic Collision Warning, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning, Intelligent Speed Limit Warning și Lane Following Assist.

Până acum producătorii de vehicule au preferat să utilizeze tehnologia PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) pentru SUV-urile cu emisii reduse, propulsia strict electrică fiind considerată insuficient dezvoltată pentru mașini cu greutăți mari. Un alt detaliu demn de luat în calcul este existența pe piață a modelului KIA Soul EV, un crossover electric care, în liniște, a furat startul în acest segment. Făcând parte din același grup cu Hyundai, Kia se poate mândri pe deplin cu titlul de pionier, chiar dacă Soul EV nu este tocmai un SUV.

 

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: Links PR
Modpack Group, creștere de 20% în primul semestru din 2018

Autor: C.P.O. Economics Srl
Poate un loc de joaca sa fie prea sigur?

Evz.ro
Români, VINE MAREA SCUMPIRE! Lovitură năucitoare. Filmaţi bine vremurile...
Doctorul Zilei
Manevra Heimlich, operațiunea care îți poate salva viața! Când se impune...
AnimalZoo
Nu s-au gândit la nimic, au pus CONFORTUL lor pe primul loc! I GALERIE FOTO
Evz Monden
Trebuie sa slabesti, iar pofta de DULCE iti da batai de cap? Astazi te...
Ziare.com
Noua Lege a pensiilor: Guvernul spune ca elimina inechitatile, dar de fapt le...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.