Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
vineri, 01 iunie 2018

Un nou episod din scandalul Dieselgate: 3,75 miliarde de euro, amenda record anunțată pentru Daimler

Autor:

Ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a ameninţat că va amenda producătorul auto Daimler cu 3,75 miliarde de euro (4,4 miliarde de dolari) din cauza scandalului privind emisiile motoarelor diesel, a anunţat vineri revista Der Spiegel, transmite Reuters.

 

Luna trecută, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a cerut Daimler să recheme la service autovehiculele comerciale uşoare Mercedes Vito echipate cu motoare diesel Euro 6 de 1,6 litri deoarece aveau instalate dispozitive capabile să reducă emisiile în cadrul testelor de laborator.

Grupul Daimler a respins acuzaţiile şi a anunţat că va contesta decizia, inclusiv la Tribunal, dacă va fi necesar. De asemenea, producătorul auto a dat asigurări că va coopera pe deplin cu autorităţile, dar nu a precizat câte vehicule sunt afectate de rechemarea la service.

Der Spiegel, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, a precizat că Andreas Scheuer s-a întâlnit luni cu şeful Daimler, Dieter Zetsche, în spatele uşilor închise, şi l-a întrebat câte maşini şi autovehiculele comerciale uşoare Mercedes trebuie reparate.

Ministrul german al Transporturilor şi-a exprimat temerile că ar putea fi afectate în total 750.000 de vehicule Mercedes, iar amenda impusă va fi de până la 5.000 euro per maşină.

Revista germană susţine că există dovezi că sunt afectate şi motoarele diesel ale modelelor Mercedes C-Class iar reprezentanţii Daimler se vor întâlni luna aceasta cu Scheuer pentru a da explicaţii.

Cel puţin 80.000 de vehicule vor fi rechemate la service, conform Der Spiegel.

După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie în Germania.

Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecinţă, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism.

În 2017, Daimler a rechemat la service în mod voluntar trei milioane vehicule din Europa care încălcau standardele privind emisiile. Măsurile au fost luate pentru a reduce emisiile de oxid de azot, care provoacă probleme respiratorii, a anunţat Daimler.

Board-ul Daimler a aprobat măsuri de reducere a poluării provocate de motoarele diesel în Europa, inclusiv o investiţie de 220 de milioane de euro pentru a moderniza peste trei milioane de vehicule Mercedes-Benz echipate cu motoare diesel. În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş.

Agerpres

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: Links PR
Modpack Group, creștere de 20% în primul semestru din 2018

Autor: C.P.O. Economics Srl
Poate un loc de joaca sa fie prea sigur?

Evz.ro
Români, VINE MAREA SCUMPIRE! Lovitură năucitoare. Filmaţi bine vremurile...
Doctorul Zilei
Manevra Heimlich, operațiunea care îți poate salva viața! Când se impune...
AnimalZoo
Nu s-au gândit la nimic, au pus CONFORTUL lor pe primul loc! I GALERIE FOTO
Evz Monden
Trebuie sa slabesti, iar pofta de DULCE iti da batai de cap? Astazi te...
Ziare.com
Noua Lege a pensiilor: Guvernul spune ca elimina inechitatile, dar de fapt le...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.