Editura Evenimentul si Capital SECTIUNI
Versiune Web
vineri, 14 septembrie 2018

Vânătoare de chilipiruri. Nemții vor să ia pe bucăți un celebru lanț de magazine din România

Autor: 2435 Vizualizari

Grupul Metro, cu o prezență importantă și în România, vinde hipermarketurile Real, magazine pe care, în țara noastră, le-a cedat deja către Ocean. Concurenții germani, printre care se numără și grupul care deține Lidl și Kaufland spun că nu sunt interesați, dar nu s-ar da la oparte de la cumpărarea unor magazine vândute separat.

 

Principalii retaileri germani nu sunt interesaţi în cumpărarea lanţului de hipermarketuri Real de la Metro AG, din cauza temerilor legate de concurenţă, dar ar putea alege unele magazine dacă vor fi vândute separat, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. 

Marile reţele de magazine germane, cum ar fi Lidl, Aldi, Rewe sau Edeka, toate deţinute de familii, ar putea fi interesate să cumpere separat magazine sau un grup de unităţi, susţin sursele. 

Totuşi, directorul general al Metro, Olaf Koch, a afirmat că nu vrea să vândă Real bucată cu bucată. 

Alte surse au apreciat că Metro ar putea obţine un miliard de euro în urma vânzării lanţului de hipermarketuri Real. 

Acţiunile Metro înregistrau un avans de 1,1%, la 13,82 euro. 

Real, care şi-a vândut în 2012 reţeaua de magazine din Europa de Est retailerului francez Auchan, se confruntă cu o concurenţă dură pe piaţa din Germania, dominată de Aldi şi Lidl, după ce gigantul american Walmart s-a retras din această ţară în 2006. Walmart a înregistrat o pierdere de un miliard de dolari când şi-a vândut magazinele către Metro, pe care le-a rebrenduit sub numele Real. 

Şi în trecut Metro a încercat să vândă Real dar nu a reuşit să găsească un cumpărător pentru această divizie, care înregistrează pierderi. 

Unii analişti au speculat că Amazon ar putea fi interesat de reţelele de retail din Germania - a doua sa mare piaţă după SUA. Anul trecut, Amazon a achiziţionat lanţul de magazine Whole Foods, care vând alimente organice, pentru 13,7 miliarde de dolari. 

Real, care are 282 de magazine şi 34.000 de angajaţi, a încercat în ultimii ani să-şi extindă operaţiunile online, comenzile reprezentând 2% din vânzări. 

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe. 

Citeste si:

CAPITAL COMUNICATE

Autor: SC Sanito Distribution SRL
Covorașe profesionale – protejează orice tip de suprafață

Autor: Dry Ice SRL
Transportul de la aeroport la hotel sau direct la companie – ce opțiuni ai?

Evz.ro
Al doilea PICASSO cu probleme al ZILEI, în România. Politică, artă,...
Doctorul Zilei
Cum se transmite și cum nu se transmite hepatita și cu ce analize poți...
AnimalZoo
Legătura dintre stres și animalul de companie. Un bărbat a revoltat lumea...
Evz Monden
Andreea Marin, DECLARATIE UIMITOARE, facuta pe vremea cand era SOTIA lui...
Fanatik
Alertă meteo! Vine ciclonul: cod galben de ninsori! Care sunt zonele afectate
Fanatik
Pensii de mii de euro în România! Casa Națională de Pensii a anunțat cine...

LASA UN COMENTARIU





Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul CAPITAL.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.